اپوزیسیون سوریه: شریکی که به دنبال صلح باشد نیافتیم

مخالفان سوریدبی-العربیه.نت فارسی

نصر الحریری رئیس هیئت نمایندگی اپوزیسیون سوریه در ژنو گفت که این هیئت از ابتدا در مذاکرات حضور داشت اما شریکی حقیقی که به دنبال صلح در سوریه باشد، نیافت.

الحریری، اعطای جایزه اسکار بهترن فیلم مستند به فیلم «کلاه سفیدها» که درباره نیروهای امدادی در مناطق تحت حملات نیروهای دولتی را، «پیروزی زیبایی برای مساله سوریه» دانست.

او که در ژنو سخن می‌گفت، ادامه داد: «شریکی حقیقی که به صورت جدی به دنبال صلح باشد نیافتیم و نظام سوریه، به کشتارهای خود ادامه می‌دهد در حالی متاسفانه، شاهد محکومیتی از سوی جامعه جهانی نیستیم».

او از همه کشورهای حامی «ارزش‌های والای انسانی» نفوذ خود را برای آغاز روند سیاسی حقیقی، به کار گیرند.

استفان دی مستورا پس از دیدار هیئت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه

او تاکید کرد: «فردا احتمالا با طرف روسی دیدار خواهیم داشت. امیدواریم که موضع روسیه به سود مردم سوریه باشد و بتوانیم موضعی مثبت بگیریم».

او افزود: «امیدواریم که روسیه پابند شبه‌نظامیان ایرانی نباشد که برای از میان بردن هرگونه فرصت حقیقی برای صلح در سوریه تلاش می‌کنند».

او ادامه داد: «دیدار مثبت دیگری را به پایان رسانیدم و مصمم هستیم برای یافتن راه حل سیاسی، پیش برویم».

رئیس هیئت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه همچنین نظام بشار اسد را به دفاع از گروه داعش به ویژه در شهر الباب متهم کرد و گفت: «به استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه، اسناد و مدارکی ارئه دادیم که هماهنگی نظام با گروه داعش را ثابت می‌کند». او دیدار با دی مستورا را «مثبت» توصیف کرد.