تئوری “پنجره شکسته” و جهش”مار مولک ها به اژدها نعمت فیروزی

در دهه ۸۰ در نیویورک، جرائمی از قبیل باج گیری در ایستگاههای مترو و داخل قطارها ، نپرداختن پول بلیط مترو در ابعاد وسیع و خرابکاری عمدی خودروها، این شهر را در چنگال خود فرو برده بود. پلیس ودستگاه قضایی با بکاربستن تئوری “پنجره شکسته” توانستند در طی مدت ده سال، بی قانونی واینگونه جرائم را کنترل کنند. تئوری” پنجره شکسته” می گوید: ساختمانی را در نظر بگیرید که چند پنجره شکسته دارد. اگر این پنجره‌ها تعمیر نشو‌ند، افراد خلافکار وقتی‌ این ساختمان را می بینند، تمایل به تخریب سایر پنجره‌های سالم آن خواهند داشت. حتی ممکن است وارد آنجا شوند و اگر کسی ساکن آنجا نباشد، و بی صاحب باشد آنجا را اشغال کنند.
این تئوری که درسال۱۹۸۲ توسط جیمز ویلسون و جرج کلینگ جرم‌شناس و جامعه‌شناس آمریکایی ارائه شد، به صورت ساده و خلاصه می گوید: دیدن پنجره های شکسته در یک خانه، کارخانه و یا سایر اماکن، به شما این پیام را کمی‌دهد که در آن مکان اوضاع به‌سامان نیست و اگر وجود پنجره های شکسته ادامه پیدا کند و رسیدگی نشود، پنجره های بیشتری شکسته خواهد شد.و بی نظمی، عادی و سپس هنجار می شود!
( نقل از منابع اینترنتی)


حکایت میهن خفته در خون ما و جامعه آخوند زده ایران که اکنون مبتلا به سرطان فساد بویژه رانت و اختلاس است، حکایت همان ساختمان متروکه ایی شده است که هزاران دزد و غارتگر حکومتی به جانش افتاده و هر لحظه درب و پنجره های شکسته وکنده می شود و این در همه ساختار و زیر ساخت های کشور گسترش یافته و با سرعتی حیرت انگیز در حال تخریب جامعه ایران است. تا آنجا که مهره های درشت نظام (اراذل و خلافکاران واقعی )که خود سالیان طولانی در ابعاد نجومی مشعول غارت دستجمعی ملک و ملت بوده و هستند، حالا هریک به زبانی و البته به سیاق آی دزد آی دزد، تلاش میکنند که هم ایز گم کنند و پرونده سیاه خود را سفید سازی کنند و هم هشداری به شرکا بدهند که کمی یواشتر و بی سر وصداتر غارت کنند. زیرا کشتی نظام در گرداب بی سابقه ایی از تاراج وچپاول افتاده که چشم انداز تیره وتار غرق شدن را در همین نزدیکی ها در انتظار خود می بینند. به چند خبر ،زیر که توسط مقامات خود رژیم و یا در دنیای مجازی، منتشر شده توجه کنید :
_ رئیس سابق بانک مرکزی : موجودی حساب آقا زاده‌ها از حساب ذخیره ارزی بیشتر است!
_ آخوند پژمان فر عضو مجلس ارتجاع در ۱۳ مردادماه امسال از یک اختلاس ۶ هزار میلیاردی خبر داد.
-سایت حکومتی رجانیوز متعلق به باند خامنه ایی ۱۲ مرداد نوشت : سلطان سکه و کاغذ و مسکن و شکر و گوشت، شیره جان ملت را کشیدند اما سلطان سازها چه کسانی هستند ؟
-علی محمد آزاد استاندار پیشین سیستان و بلوچستان (استان فقر زده )و فرمانده پیشین سپاه ایلام با ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اختلاس وشش هزار شاکی رکورددار پرونده های مفاسد کلان مالی در ایران است.

  • علی انصاری با کمک مجتبی خامنه ایی در بزرگترین اختلاس تاریخ ایران ، ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از سپرده های با نک آینده متعلق به سپاه پاسداران را به خارج از کشور منتقل کردند.( بی دلیل نیست که بانکهایی که تحت سلطه سپاه پاسداران است یکی بعد از دیگری اعلام ورشکستگی میکنند و هزاران مال باخته در سراسر ایران فریادشان به جایی نمی رسد.)
    این ها و هزاران نمونه دیگر، گوشه ای از چپاول اموال ملت ایران وتخریب ساختار وساختمان اقتصار کشور است که در این حکومت جور وجنایت در حال جریان است. کثرت موارد اختلاس و رانت وسایر مفاسد در راس رژیم حالتی از آنارشی تحت حفاظ قانون، ایجاد کرده ،آنقدر که در این میهن آخوند زده تبدیل به هنجار وعادی شده است.

“مار مولک های فساد اژدها شده اند! “

یکی از مهره های حکومتی که به دیگر شرکای خود در خوان یغمای حکومت هشدار میدهد، احمد توکلی است، او که یکی از دژخیمان دهه ۶۰ و جزء جناح هار حکومت در باند رسالت بود و در حال حاضراز مهره های باند خامنه ایی است در رابطه با آنارشی رانت و اختلاس در اقتصاد کشور گفته است: «مارمولک‌های فساد، اژدها شده اند». البته او در جنگ و دعوای باندی در مجلس ، به چرایی و به چگونگی این روگد کاری ندارد! او همچنین به ساز و کار قانونی واجرایی روند تبدیل مارمولک به اژدها ندارد. و صد البته او به دستگاه قضاییه که از جمله هم فکران او و مستقیما تحت اختیار ولی فقیه است ، و مسئول اجرای عدالت است و نه فقط بی تفاوت است که مشوق و مامن دزدان شده ، نمیتواند کار داشته باشد.
براستی در چه بستری و با چه سازو کاری میتوان از مارمولک به اژدها جهش کرد؟ و در کارخانه ولایت به تولید انبوه رسانید؟ کافی است برای شناخت نقش این دستگاه، به صدور احکام سنگین قرون وسطایی دستگاه قضاییه آخوندی در رابطه با کارگران به جان آمده که برای دریافت حقوق خود اعتراض کرده اند یا احکام زنانی که به جرم خمینی ساخته بی حجابی دستگیر شده اند توجه کرده و با احکام

اختلاس گران و رانت خواران مقایسه کنیم . بخوبی میتوان دریافت که چگونه در این نظام، تاراج و چپاول نهادینه ودر حفاظ قوانین ضد مردمی است و مقامات از صدر تا ذیل به شغل مقدس! غارتگری مشغولند. میتوان دریافت که چگونه بطور قانونی راه برای طی مسیر همواراست. و یک صاحب منصب حکومتی برای طی مدارج اژدها شدن از همه گونه پشتوانه قانونی ، فقهی دینی واجرایی برخوردار است .
واقعیت این است که آخوندها و به تبع آنها سایر مقامات حکومتی، هرگز خود را حاکم و مسئول از طرف مردم نمی دانند که باید با حس انساندوستی و میهن دوستی به مردم و میهن خدمت کنند و پاسخگو باشند. بلکه آنها ایران را غنیمتی میدانند که در جنگ به چنگشان افتاده و باید تا آنجا که میتوانند و فرصت دارند از این خوان، هرچه بیشتر به یغما ببرند. واقعیت این است که بر اساس دیدگاه فقهی ارتجاعی آنها، هر آنچه در میان زمین و آسمان است نه متعلق به مردم ، که متعلق به خدا و نماینده کنونیش (ولی فقیه) است که میتواند به هرکه خواست بدهد و از هرکه خواست بگیرد. مفهوم دقیق سلطنت مطلقه فقیه چیزی نیست جز اینکه اختیاراتش را برابر اختیارات خدا و رسولش تعمیم داده اند. مطابق این فقه فاشیستی ارتجاعی، در عصر غیبت! خدا ولایتش را بر جهان به ولی فقیه منتقل کرده و لابد! از ولی فقیه هم بر اساس اختیارات مقامات به همه سطوح مقامات حکومتی منتقل میشود و آنها اذن دست اندازی بر مال و جان مردم دارند. بر اساس همین تعبیر و مکانیزم است که مزدوران و لباس شخصی های حکومتی با اجازه ولی فقیه آتش به اختیار میشوند ! آنها در عرصه اقتصادی هم خود را آتش به اختیار میبینند. و بی جهت نیست که سپاه جهل وجنایت پاسداران بر ۶۰ درصد اقتصاد کشور چنگ انداخته است .
حال با توجه به آنچه که در بالا گفته شد ، می شود فهم کرد که “مارمولک ها” چگونه جهش یافته اند وتولید “اژدها ” در نظام ولایت با چه میزان تکرار و چه ابعادی از غارت میسر است! و همچنین می توان تصور کرد، در نظامی که یک نقطه سفید و شفاف گویی در پرونده ۴۰ ساله اش ندارد و همه مهره های هردو جناح همدیگر را به سکوت و عدم بیان حقایق در بیرون از دایره حکومت سفارش میکنند، چه میزان لاپوشانی حقایق وجود دارد ؟ و چه اسراری مگویی فاش ناشده در سینه مقامات درجه اول رژیم از یکدیگر وجود دارد که هر گاه در جنگ قدرت یکی به زیر می افتد. با آن بقیه و صدر ولایت را تهدید به فاش کردن میکنند و باج خود را طلب میکند. بگم بگم های احمدی نژاد و استخوان همدیگر جویدن دو راس قضاییه اسبق و سابق رژیم (یزدی و لاریجانی) تنها نوک کوه یخی است بیرون زد و صد البته بفرموده ولی فقیه کنترل و خفه شد. زیرا بر اساس فتوای خمینی ضد بشر حفظ نظام اوجب واجبات است.
وقتی بی تفاوتی در قبال یک “پنجره شکسته ” یک پنجره شکسته دیگر را درپی دارد ، تصور کنید دستگاه قضاییه کشوری، وظیفه اش نه پیگیری جرم و تحقق عدالت ، که رشوه گیری و کار چاق کنی واعمال نفوذ در پرونده ها باشد، آنوقت چه آنارشی از جرم و جنایت و اختلاس و ارتشا حاکم می شود.
شدت و کثرت این آنارشی در رژیم آخوندی به نقطه ایی رسید که ولی فقیه رژیم، چاره را در تغییر راس قضاییه اش دید .انتصاب سردژخیم آخوند رئیسی، جلاد قتل عام زندانیان ۶۷ و عضو هیئت مرگ از طرف ولی فقیه ارتجاع به عنوان قاضی القضات جدید، دو هدف را در پی داشته است . یکم. سفید سازی چهره این جلاد خون آشام با براه انداختن نمایش مبارزه با فساد وکاهش سرعت غارت بی دنده وترمز خودی ها (البته از جناح مقابل!) و خرید آبروی ناداشته برای نیروهای نظام. دوم. نشان دادن چنگ و دندان ولایت به اقشار مختلف مردم به جان آمده نظیر معلمان ،کارگران ،بازنشستگان ، مالباختگان و…… که هر روز از گوشه ایی به پا خاسته وحقوق خود را طلب میکنند. تا شاید بتواند در فاز پایانی چند صباحی اضمحلال و فروپاشی از یک سو وقیام ملت به جان آمده را به عقب بیندازد.
نتیجه:
۹۸

بنا به اعتراف مهره های اصلی رژیم ، نتیجه چهل سال نظام ولایت چیزی جز جهش “مارمولک ها به اژدها” از چپاول دسترنج و خون محرومترین اقشار مردم ایران نداشته و همین چپاول در فاز پایانی نظامی که در محاصره تحریم حداکثری است ، تبدیل به بحرانی درونی و یکی از فاکتورهای فروپاشی رژیم شده است . این سرانجام فساد سیستماتیک و ایدئولوژیک نظامی است که راه پس وپیش را بر خود بسته است .قیام نهایی مردم ایران با تدارک کانون های شورشی از فاصله ایی نه چندان دور دیده میشود . ارتش بیکاران و ارتش گرسنگاه در همگامی با ارتش آزادی ملت ایران و مجاهدین خلق ایران سرانجام پاسخ این رژیم را چاره میکنند .آن روز نزدیکتر از همیشه است .

نعمت فیروزی
۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹
۱۹ شهریور