هوک: کارزار فشار حداکثری آمریکا بر ایران موثر بوده است

برایان هوک نماینده ویژه در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه 23 سپتامبر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشستی تایید کرد که ایالات متحده به دنبال مذاکرات جامع با ایران است که موضوع اتمی، برنامه موشکی‌، گسترش ترور، و گروگان‌گیری به ویژه گروگان‌گیری شهروندان آمریکایی را در برگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوک در این نشست با اشاره به حمله بر تاسیسات نفتی سعودی گفت، ایران مسئول این حملات است، واشنگتن به دنبال ائتلاف جهانی است كه با رژیم ایران مقابله كند و قصد دارد با احتیاط عمل كند.

او با اشاره به حمایت مالی ایران از گروه‌های «تروریستی» در منطقه گفت: «ایران در چند سال گذشته تنها 16 میلیارد دلار برای نیروهای نیابتی‌اش در یمن،‌ سوریه، و عراق کرده است».

به گفته وی، سیاست کارزار فشار حداکثری ایالات متحده بر ایران موثر واقع شده و دست ایران را از میلیاردها دلاری که برای گسترش فرقه‌گرایی و افزایش بی‌ثباتی در منطقه استفاده می‌کرد، کوتاه کرده است.

هوک در این نشست از کشورهای جهان خواست به کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران بپیوندند.

او افزود: «کارزار فشار حداکثری آمریکا سبب شده که منابع مالی ایران محدود شوند و گروه‌هایی مثل حزب‌الله لبنان به خاطر نداشتن پول شکایت کنند».

او هدف اصلی فشار بر حکومت ایران را جلوگیری از «تروریسم» دانسته و گفت، این موضوع از نظر استراتژیک مهم است.

هوک در ادامه با انتقاد از سازمان ملل به خاطر دادن کرسی به ایران در یک کارگروه شورای حقوق زنان گفت، در ایران کسانی که حجاب نداشته باشند با زندان، شلاق و جریمه نقدی مواجه می‌شوند حضور ایران در این کمیته مانند این است که آتش‌سوز را دعوت کنند که آتش را خاموش کند.