خانه / اخبار مهم روز / در خواست ذلیلانه و احمقانه ظریف از وزیر خارجه آمریکا : به جان کری بگوئید برگردد با هم قدم بزنیم .

در خواست ذلیلانه و احمقانه ظریف از وزیر خارجه آمریکا : به جان کری بگوئید برگردد با هم قدم بزنیم .

 جان کری ،در حالی‌ که جان کری با سگش در تظاهرات ضدّ ترامپ شرکت  کرده ،این وزیر ایرانی‌ با چه درجه از بلاهت چنین درخواستی را می‌کند،

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران فاش کرد، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نامه به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است، جان کری به عنوان نماینده آمریکا در موضوع برجام، مجددا روی کار آید. ظریف همچنین برای دیدار محرمانه با تیلرسون در استانبول اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «الف»، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فاش کرد، وزیر امور خارجه ایران نامه‌ای به وزیر امور خارجه آمریکا نوشته و چهار درخواست مطرح کرده است.

به گفته کریمی قدوسی، مهم‌ترین درخواست ظریف از تیلرسون، روی کار آمدن مجدد جان کری بوده است. قدوسی گفته: « مهمترین درخواست ظریف از وزیر امور خارجه آمریکا این است که وزارت خارجه آمریکا یک نماینده ویژه ای را برای بحث برجام مشخص کند که در این نامه اشاره شده جان کری را به عنوان برای این امر انتخاب کند. چراکه وی ارتباط خوبی وشفافی با تیم مذاکره کننده دارد.»

درخواست ایران از آمریکا برای پای‌بندی به توافق و «پاره نکردن» برجام درخواست دیگر ظریف از تیلرسون بوده است. به گفته کریمی قدوسی، ظریف تهدید کرده « آمریکا برای پاره کردن برجام اقدام نکند زیرا در غیر این صورت ایران از آمریکا به دلیل نقض برجام به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.»

نماینده مشهد در مجلس ایران تقاضای برقراری خط تماس مستقیم را درخواست دیگر ظریف عنوان کرده و گفته : «ظریف همچنین تقاضای خط ارتباط مستقیم اضطراری بین وزارت خارجه دو کشور را برای مواقع خاص را طی این نامه خواستار شده است».
در چهارمین درخواست، وزیر امور خارجه ایران از همتای آمریکایی‌اش درخواست دیداری دوجانبه و محرمانه در استانبول کرده و برای حضور در این دیدار اعلام آمادگی کرده است.

جواد کریمی قدوسی ضمن اشاره به اینکه آمریکا تا کنون نامه وزیر امور خارجه ایران را بی‌جواب گذاشته، درباره اینکه این نامه با هماهنگی مسئولان نظام ارسال شده باشد، ابراز تردید کرد. قدوسی گفت: «نامه وزیر امور خارجه ایران به وزیر امور خارجه جدید آمریکا تاکنون هیچ عکس العملی را در پی نداشته است و مشخص نیست که آیا این نامه با هماهنگی مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است یا خیر؛ اما از آنجا که این نوع روابط مورد تایید ایران نیست جای تردید وجود دارد.»

وزارت امور خارجه ایران نیز در بیانیه‌ای ضمن تکذیب اظهارات کریمی قدوسی اعلام کرد: «با تاسف از اینگونه بداندیشی های وهم آمیز آقای کریمی قدوسی، نسبت به آثار و تبعات ناشی از اصرار و لجاجت ایشان در ادامه طرح ادعاهای کذب و بی پایه علیه عالی ترین مقام دستگاه دیپلماسی کشور که به نظر می رسد با هدف تشویش افکار عمومی و خودنمایی صورت می گیرد.»

جواد کریمی قدوسی، پیش از این نیز با افشاگری درباره وزیر امور خارجه ایران گفته بود محمد جواد ظریف با حضور در جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به اشتباهات خود در مذاکرات هسته‌ای با غرب اعتراف کرده است. به گفته کریمی قدوسی ظریف در آن جلسه، با گفتن «من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم» و «این اشتباه بزرگی بوده که من کرده‌ام» پاسخ اعضای کمیسیون را داده بود.