واشنگتن و برلین اعلام کردند می‌توانند اینترنت را در ایران وصل کنند

ریچارد گرنل، سفیر ایالات متحده آمریکا در آلمان

ریچارد گرنل، سفیر ایالات متحده آمریکا در آلمان روز یکشنبه 17 نوامبر 2019 اعلام کرد که واشنگتنمی‌تواند با همکاری برلین به قطعی اینترنت در ایران پایان داده و اینترنت را وصل کند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده که اتصال مجدد اینترنت نیاز به مجوز شورای عالی امنیت ملی دارد.

سازمان «نت بلاکز» که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، اعلام کرد که شبکه اینترنت در ایران به شکل تقریبا کامل قطع شد. اینترنت پس از آن در ایران قطع شد که در روزهای گذشته اکثر شهرهای کشور شاهد اعتراضات گسترده‌ای در اعتراض به افزایش 300 درصدی قیمت بنزین بودند.
داده‌های شبکه‌ اینترنت نشان می‌دهد که در حال حاضر در ایران کمتر از 7 درصد در مقایسه با حجم طبیعی شبکه کماکان متصل است. این داده‌ها مربوط به 12 ساعت پس از قطع تدریجی شبکه اینترنت در ایران را نشان می‌دهد.

پس از کشته شدن 5 معترض دیگر در شامگاه شنبه 16 نوامبر در استان کردستان، تعداد کشته‌های اعتراضات #بنزین در ایران به 25 نفر رسید.

در روزهای گذشته شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار بیانیه‌ای نوشت که از 24 آبان ماه، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان، هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان و هر لیتر بنزین سوپر 3500 تومان خواهد بود.