تظاهرات شبانه در تهران و شلیک گلوله جنگی در اصفهان

به گزارش خبر گزاری مهر، تعداد تظاهر کنندگان در اعتراضاتی که ظرف 3 روز گذشته شهرهای ایران را فرا گرفته 87400 نفر بوده و این اعتراضات در مقایسه با تظاهرات 2017 بسیار خشونت‌بار تر می‌باشد .

مهر می افزاید نزدیک به 1000 تن تا این لحظه در جریان تظاهرات دستگیر شدند که به بیان این خبرگزاری، عناصری نفوذی هم در میان آنها مشاهده شده و بیش از 100 بانک در جریان اعتراض ها مورد هجوم قرار گرفته اند .

گفتنی است تهران شب گذشته عرصه تظاهرات بود که طی آن درگیری هائی میان تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی رخ داد و تظاهر کنندگان خیابان ها بسته و شعار مرگ بر دیکتاتور را سرداده و در اعتراض به افزایش بهای بنزین ، لاستیک ها را آتش زدند .

کنشگران شبکه‌های اجتماعی کلیپ هایی را به اشتراک گذاشته و تاکید دارند که در جریان تظاهرات شبانه در اصفهان نیروهای امنیتی سعی کردند با شلیک گلوله جنگی ، مردم را متفرق کنند .

همچنین در کلیپ دیگری درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در شیراز نشان داده شده است .

از سوی دیگر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز گذشته تظاهرکنند گان را تهدید کرد در صورت ادامه اقدامات بر هم زننده امنیت و آسایش شهروندان ، قوای امنیتی وارد عمل خواهند شد .به گفته وی تا این لحظه با خویشتن داری و سعه صدر با اعتراضات برخورد شده است.

اظهارات وزیر کشور بعد از تهدیدهای وزارت اطلاعات در خصوص برخورد قهر آمیز با «هرگونه نقض قانون» مطرح شد و وزارت اطلاعات تاکید کرد از هیچ گونه اقدامی در راستای حفاظت از امنیت ملی ایران فروگذار نخواهد کرد .
آمریگا بکار گیری «خشونت مرگبار»علیه تظاهر کنندگان ایرانی را محکوم کرد

از سوی دیگر کاخ سفید بکار گیری آنچه که “نیروی مرگبار ” توصیف کرد در اعمال محدودیت های بسیار شدید در بخش ارتباطات از سوی نظام ایران را محکوم نمود .

در این رابطه برایان هوک فرستاده ویژه امریکا در امور ایران گفت مردم ایران از نظام حاکمیت بشدت خشمگین هستند و اعتراضات نسبت به افزایش شدید بهای بنزین ، مثالی از احساس ستمی است که مردم ایران این روزها آن را احساس می کنند .

همچنین مورگن اورتگاس سخن گوی کاخ سفید در مصاحبه ای با “الحدث” گفت نظام ایران مسئولیت این اعتراضات علیه خود را بر عهده داشته و این اعتراض ها اموری فراتر از موضوع بنزین را در بر می گیرند .
مریم رجوی: مردم ایران و مقاومت نظام را سرنگون خواهند کرد

مریم رجوی از رهبران اپوزیسیون ایران نیز به نوبه خود در سخنانی تاکید کرد نظام ایران بیهوده بر این باور است که می‌تواند با کشتار و بازداشت ، چرخ خیزش مردمی را متوقف کند.

رجوی افزود، مردم ایران ومقاومت ملی ، عزم خود را برای سرنگون سازی این نظام و برپائی صلح و دموکراسی و حاکمیت ملت بر ایران جزم کرده‌اند.

عضو برجسته سازمان مجاهدین خلق، در سخنانش از جامعه جهانی و بویژه آمریکا خواست از خواسته های ملت ایران برای سرنگونی نظام و تحقق آزادی و دموکراسی در ایران پشتیبانی کند .