براساس فرمان جدید ترامپ اتباع ایران وپنج کشور دیگراز ورودبه خاک آمریکامنع شدند

teramp_oghyanos_aram3دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۱۶ اسفند فرمان اجرایی جدیدی را امضاء کرد که بر اساس آن اتباع شش کشور عمدتا مسلمان به طور موقت از ورود به خاک ایالات متحده منع شده‌اند.
فرمان اولیه وی که در ماه ژانویه امضاء شده بود از سوی دادگاهی در ایالت واشینگتن و سپس دادگاه تجدیدنظر در سانفرانسیسکو ملغی اعلام شد.
بر اساس فرمان جدید، ورود اتباع کشورهای ایران، سودان، لیبی، سوریه، سومالی و لیبی به خاک آمریکا به مدت ۹۰ روز ممنوع شده است.
اتباع این شش کشور که هم اکنون در خاک آمریکا هستند و ویزای معتبر دارند می‌توانند همچنان در این کشور حضور داشته باشند. اتباع این کشورها که گرین کارت آمریکا دارند یا قبلا ویزا گرفته‌اند نیز از ممنوعیت جدید مسثتنی شده‌اند.
فرمان جدید رییس‌جمهوری آمریکا قرار است از ۲۶ اسفند اجرایی شود و پذیرش پناهجویان را نیز به مدت ۱۲۰ روز به حال تعلیق در آورده است.
در این فرمان با اشاره به ایران آمده است که ایران از سال ۱۹۸۴ به عنوان یکی از دولت‌های حامی تروریسم معرفی شده و به حمایت از گروه‌های مختلف تروریستی نظیر حزب‌الله، حماس و گروه‌های تروریستی در عراق ادامه می‌دهد.
این فرمان می‌افزاید: ایران همچنین از القاعده حمایت کرده و به این گروه مجوز داده است تا پول و جنگجوهای خود را از طریق خاک خود به سوریه و جنوب آسیا بفرستد. ایران با ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری نمی‌کند