بغداد و ناصریه در خون و درگیری در کربلا

منابع خبری عراق بامداد یکشنبه 24 نوامبر 2019 از آغاز درگیری‌های شبانه در بغداد، کربلا و ناصریه خبر دادند.

به گفته یک منبع امنیتی به العربیه، شنبه‌شب زد و خوردها در میدان‌های کربلا از سر گرفته شد. در جریان درگیری میان تظاهر کنندگان و ماموران امنیتی در دو شهر بغداد وناصریه دستکم دونفر کشته شدند.

فعالان مدنی عکس‌های گرفته شده از میدان «الوثبه» را دست به دست می‌کنند که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی در حال شلیک گلوله جنگی وگاز اشک آور بسوی تظاهر کنندگان هستند و تعقیب گریز شدید میان طرفین دیده می‌شود که در نهایت ماموران امنیتی موفق با باز پس‌گیری کنترل پل السنک در بغداد شده و تظاهرکنندگان را به سمت میدان «الوثبه» در نزدیکی این پل سوق دادند.

به گفته منابع امنیتی عراق این درگیری‌ها به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند تن منجر شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، پیشتر در زدو خوردهای خونین نزدیک پل الاحرار، یک تظاهر کننده به قتل رسید و بیش از 10 نفر نیز زخمی شدند.
درگیری در ناصریه و کربلا

منابع العربیه از کشته شدن یک نفر و ایجاد حالت خفگی در 10 تن در اثر استشمام گاز اشک آور در جریان زد وخوردهای میان نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان در ناصریه در جنوب عراق خبر دادند.

معترضان در شهرستان بطحاء در غرب ناصریه توانستند جاده منتهی به استان السماوه را با لاستیک‌های مشتعل‌، ببندند اما نیروهای امنیتی توانستند تظاهر کنندگان را متفرق کنند و جاده را مجددا باز کنند.

بر اساس این گزارش‌ها برخی از تظاهر کنندگان موفق شدند پل النصره در مرکز استان را بسته و در کنترل بگیرند.

به گفته منابع میدانی درگیری‌ها میان ماموران امنیتی و صدها تن از تظاهرکنندگان در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی مرکز کربلا از سر گرفته شد به طوری که تظاهرات مبادرت به پرتاب سنگ به طرف ماموران امنیتی ایستاده در پشت موانع کردند که به مجتمع ساختمان‌های دولتی ختم می‌شود.

ماموران امنیتی نیز متقابلا بسوی تظاهرکنندگان سنگ پرتاب کردند که در نتیجه چند نفر از طرفین زخمی شدند.