کشته شدن 13 تظاهرکننده طی درگیری‌های 24 ساعت گذشته در جنوب عراق

مسئولان عراقی شامگاه یکشنبه 24 نوامبر از کشته شدن 13 تظاهرکننده طی درگیری‌های 24 ساعت گذشته در جنوب عراق خبر دادند.

بنا به خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئولان امنیتی و بیمارستانی عراق که خواستند نام‌شان فاش نشود خبر کشته شدن هفت تظاهرکننده در استان بصره در جنوب و در نزدیکی بندر ام قصر را تایید کردند.

اعتراضات در جنوب عراق یک‌شنبه مجددا با تجمع تظاهرکنندگان، بستن خیابان‌های اصلی و سوزاندن لاستیک‌ها آغاز شد، تظاهرکنندگان عراقی به گسترش فساد حکومتی، نبود خدمات و بیکاری معترض هستند.

در استان بصره پرجمعیت‌ترین شهر عراق تظاهر کنندگان لاستیک‌های خودروها را در وسط شهر آتش زده و خیابان‌های اصلی شهر را مسدود کردند. معترضان همچنین با ایجاد موانعی خیابان‌های منتهی به بندر ام قصر را بستند.

در شهر الناصریه معترضان عراقی راه‌های و پل‌های اصلی را با آتش زدن لاستیک‌های خودروها مسدود کردند. علاوه بر آن تظاهرکنندگان ساختمان امور اوقاف شیعه را آتش زدند که زبانه‌های آتش و دود از آن به هوا برخاست.

در بغداد پایتخت اما در چهارمین روز متوالی و در درگیری‌های معترضان با نیروهای امنیتی دست‌کم 13 تن مجروح شدند.

از زمان آغاز تظاهرات در اول اکتبر گذشته تاکنون دست‌کم 342 تن در عراق کشته شدند. تظاهرات و خیزش مردمی در عراق با به خیابان ریختن هزاران شهروند عراقی که اکثر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند، آغاز شده است.

مردم عراق با آمدن به خیابان‌ها و اعتراض، فساد و نبود خدمات را محکوم کرده و خواهان سرنگونی نخبگان سیاسی در این کشور هستند.