فرد متهم به جمع‌آوری اطلاعات برای حزب‌الله در آمریکا به ۴۰ سال زندان محکوم شد

علی کورانی، ۳۵ ساله، زاده لبنان و ساکن نیویورک است. او ممکن بود با حکم حبس ابد روبه‌رو شود.

نمایی از دادگاه فدرال منهتن؛ علی کورانی توسط قاضی آلوین هلراستین، و پس از محکومیت در بهار گذشته، به زندان محکوم شده‌است.

علی کورانی، شهروند ساکن نیویورک، متهم به جمع‌آوری اطلاعات برای گروه حزب‌الله لبنان، در ارتباط با مراکزی که ممکن بود در «حملات تروریستی» هدف قرار گیرند، به ۴۰ سال زندان محکوم شد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید حکم نهایی علی کورانی، در دادگاه فدرال در منهتن توسط قاضی آلوین هلراستین، و پس از محکومیت در بهار گذشته، صادر شده‌است.

دادگاه فدرال در پایان اردیبهشت ماه سال جاری کورانی را به گردآوری اطلاعات برای حزب‌الله محکوم کرده بود. بنا بر اتهام‌های وارد شده این اطلاعات از جمله درباره نظامیان و کنسول اسرائیل در نیویورک بودند.

جفری برمن، دادستان منطقه منهتن، نیویورک، گفته بود بر اساس بازجویی‌های پلیس فدرال کشورش، علی کورانی اطلاعاتی را در مورد فرودگاه بین‌المللی جان اف. کندی و برخی نهادها از جمله مقر اف‌بی‌آی در اختیار حزب‌الله گذاشته است.

دو سال پیش و در روز بازداشت کورانی، یک آمریکایی عرب‌تبار دیگر به نام سمیر الدباغ نیز در میشیگان، به ظن تلاش مشابه در راه اهداف حزب‌الله، بازداشت شده بود.

حزب‌الله لبنان، از مهم‌ترین گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی، از سوی شماری از کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده، یک گروه تروریستی محسوب می‌شود.

در خرداد ماه سال ۱۳۹۶، پس از بازداشت‌ها، دادستانی ایالات متحده گفته بود علی کورانی در نوجوانی در آموزش‌های نظامی حزب‌الله لبنان شرکت کرده بود، در سال ۲۰۰۳ میلادی، به‌شکل قانونی وارد خاک ایالات متحده شده‌ و در سال ۲۰۰۹ نیز حق شهروندی این کشور را دریافت کرده‌است.

دادستانی آمریکا گفته بود کورانی طی زمانی که مقیم آمریکا شده، برای حزب‌الله لبنان فعالیت می‌کرد و علاوه بر گردآوری اطلاعات حساسی در جست‌وجوی تامین‌کنندگان اسلحه نیز بود.

سمیر دباغ نیز متهم شده بود که آموزش‌های نظامی، از جمله در زمینه ساخت بمب، دیده‌است.