بستن درهای ورودی کربلا و کنترل کامل پل‌های بغداد توسط معترضین


آ

خبرنگار 2 کانال‌ تلویزیونی العربیه و الحدث، روز دوشنبه 9 دسامبر 2019 از بستن همه راه‌های ورودی به کربلا و منع دخول افراد بیگانه و غریب به داخل این شهر خبر داد.

این اقدامات پس از آن اجرا شد که روز گذشته چند فعال مدنی و سیاسی هدف حمله مسلحانه افرادی نقابدار قرار گرفته‌اند که در پی این حمله دوتن از فعالان زخمی و یکی از آنها در کربلا جان خود را از دست داد.

این در حالی است که صبح روز دوشنبه هزاران نفر در کربلا جنوب عراق در تشیع جنازه الطائی دعا کردند و خواستار آن شدند که عاملان پاسخگو باشند.
سکوت محتاطانه بغداد

اما در بغداد تظاهر کنندگان میدان التحریر وسایر میادین اطراف پایتخت عراق شاهد آرامشی نسبی ومحتاطانه است. این وضعیت و فضای سکوت بر سه پل دیگر السنک، الاحرار و الجمهوریه نیز حکم فرما بود.

با وجود این آرامش نسبی، برخی از فعالان تاکید کردند که فضای ترس از گسترش موج جدیدی ترورها، آدم ربایی و بازداشت های غیر قانونی فعالان در میدان تحریر همچنان حکم‌فرماست بویژه که حکومت بغداد تاکنون از معرفی کسانی که این ترورها را انجام می‌دهند، ناتوان مانده است.

تظاهرکنندگان معترض عراقی در شهرهای کربلا، نجف و بغداد برغم ترورها و آدم ربایی های منظم همچنان به تجمعات اعتراضی خود ادامه می دهند.

گفتنی است که بغداد شامگاه جمعه شاهد خونین ترین شب تظاهرات بود به طوری عده‌ای مسلح وارد میدان التحریر شده و معترضان را به رگبار بسته اند. در این حادثه خونین حدود 24 نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

براساس آماری که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پلیس و بیمارستان‌های عراق داده‌اند، شمار کشته شدگان اعتراضات غراق به بیش از 400 تن رسیده است.