رسیدن ارتش ملی یمن به ۲۵ کیلومتری پایتخت

نبرد در یمن ارتش ملی یمن به 25 کیلومتری شهر صنعاء رسیده و در ارتفاعات مشرف بر این شهر موضع گرفته است. اکنون این شهر در زیر آتش سلاحهای نیمه سنگین ارتش ملی و مقاومت قرار دارد. گزارشی از تلویزیون العربیه 16اسفند 95
من الآن در بیحان در استان شبوه نیستم، بلکه در سلسله جبال یام مشرف بر صنعاء پایتخت یمن- هستم. این‌جا نقطه مواصلاتی میان استانهای مأرب و جوف و عمران است. به نظر می‌رسد که ما در برابر عملیاتی قرار داریم که محورهای مختلف آن در مرکز صنعاء به همدیگر خواهند رسید. در این‌جا در این نقطه‌ای که من قرار دارم، مقاومت مردمی جوف با مقاومت مردمی حرف سفیان در استان عمران به همدیگر می‌رسند. سرگرد یوسف یکی از افسران صحنه است

که به ما توضیحات بیشتری در مورد منطقه‌ای که در آن قرار داریم، ارائه می‌کند.
سرگرد یوسف:
«ابتدا به شما خوش‌آمد می‌گویم. ما الآن در سلسله جبال یام هستیم که از مرکز صنعاء 25 کیلومتر فاصله دارد. در روزهای اخیر ما به این نقطه پیشروی کردیم که فاصله چندانی با پایتخت نداریم و به زودی عملیات را در صنعاء تعیین‌تکلیف می‌کنیم».
در روزهای گذشته، یک عملیات گسترده و کیفی در منطقه هفتم نظامی با پشتیبانی نیروهای ائتلاف اجرا گردید. در این عملیات، هواپیماهای جنگی و توپخانه سنگین و نیمه سنگین به‌کار گرفته شد. در سه روز گذشته، نیروهای دولتی، 5 کیلومتر دیگر، پیشروی کردند. من الآن در 25 کیلومتری صنعاء و در سلسله جبال یام هستم. اینها، نیروهای منطقه هفتم نظامی هستند. کما این‌که سرگرد یوسف با ما صحبت کرد.
هم‌چنانکه می‌دانید ساعت تعیین تکلیف، یک تصمیم نظامی – سیاسی است که بعد از مهیا شدن شرایط بر روی زمین، مورد موافقت قرار می‌گیرد. اما آنچه که من در این‌جا مشاهده کردم این است که منطقه هفتم نظامی تنها منطقه نظامی است که سه گردان نیروی نخبه دارد. این گردانها اکنون در ارتفاعات مشرف بر صنعاء متمرکز شده‌اند. امروز به‌طور عملی و نظامی، شهر صنعاء در زیر آتش سلاحهای نیمه سنگین نیروهای دولتی، قرار دارد.