خانه / اخبار مهم روز / معاون اقتصادی روحانی: درآمد چین از فروش اسباب بازی بیشتر از صادرات نفت ماست

معاون اقتصادی روحانی: درآمد چین از فروش اسباب بازی بیشتر از صادرات نفت ماست

نفتی روسیه

به گفته محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران در شرایط کنونی درآمد حاصل از صادرات اسباب بازی در چین بیشتر از صادرات نفت در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد نهاوندیان شنبه 28 دسامبر در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با اشاره به ضرورت حمایت جدی از صنعت اسباب‌بازی گفت: «صنعت اسباب‌بازی باید جدی گرفته شود، چون یک راه مناسب برای مقابله با تحریم‌هاست. واضح است که در چنین شرایط اقتصادی باید از هر فرصتی برای مقابله‌ای عزتمندانه با تحریم و شرایط تحریمی بر اقتصاد کشور استفاده کنیم».

وی با تاکید بر ضرورت حمایت سیستم بانکی ایران از صنعت اسباب بازی اظهار کرد: «در سالی که گذشت چین رکورد فروش سه میلیارد دلاری در ماه را در حوزه اسباب بازی زده است. بنابراین لازم است از حوزه اسباب بازی حمایت شود».

نهاوندیان با بیان این که نباید بازی را صرفا بازی بشماریم بلکه باید بازی را امری جدی بدانیم گفت: بازی در تربیت نسل آینده نقش مهمی دارد و باید در برنامه ریزی‌ها مورد اهتمام قرار گیرد. از جمله مولفه‌های مورد نیاز برای جامعه، تمرین عقلانیت، تصمیم گیری، توجه به معیارهای تصمیم گیری، انتخاب، آموزش کار جمعی، مسئولیت پذیری و پاسخگوی است که کودکان می‌توانند این مفاهیم را در عین بازی یاد بگیرند

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران با تاکید بر این که می‌توان بسیاری از کاستی‌های فرهنگی را از طریق بازی‌ها جبران کرد، گفت: «باید تمرین تحمل یکدیگر، تمرین انتخاب و تمرین اخلاق عملی از طریق بازی به کودکان یاد بدهیم. دقت داشته باشیم که تمرین اخلاق عملی صرفا با خطابه‌ها و توصیه‌ به دست نمی‌آید».