مایک پمپئو ، تحریم‌های جدید را اعلام کر د

·

صنایع فلزات ایران هم تحریم شد

تحریمها شامل ۱۷تحریم جدید علیه رژیم ایران است
🔻 ۸ فرماندە کە در کشتار معترضین دست داشتند تحریم شدند.
🔴تحریم های جدید سران سپاە را هدف قرار داد ؛ بیش از یک و نیم میلیارد دلار از پول مردم ایران کە توسط مقامات نظام دزدیدە شدە بود بلوکە شد!

وزرای خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را اعلام کردند که نزدیکان خامنه‌ای و بخشی از حوزه معدن و صنایع ایران را دربر می‌گیرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری که جمعه ۲۰ دیماه برگزار شد،‌گفت: هشت شخص ارشد رژیم ایران از جمله رییس بسیج که کارش سرکوب مردم است و دیگر مقامات رسمی نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای را تحریم کرده‌ایم.

وی افزود: ایران می‌داند هیچ کدام از دستگیر شدگان دوتابعیتی در ایران گناهکار نیستند و اتهام‌ها علیه آن‌ها ساختگی است. ما به تلاش‌های خود برای آزادی آن‌ها ادامه می‌دهیم.
«علی عبداللهی»، هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، «محمدرضا آشتیانی»، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «محسن قمی»، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر ایران، «محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و «غلامرضا سلیمانی»، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفتند و تمام پولهایی را کە از مردم دزدیدە و بە خارج منتقل کردە بودند بلوکە خواهد شد.

در این کنفرانس خبری، استیون منوشن وزیر خزانه‌داری آمریکا جزئیات بیشتری از این تحریم را شرح داد. او گفت: همان‌طور که پرزیدنت گفت، به دلیل حمله به سفارت و حمله موشکی علیه مواضع آمریکا در عراق، بر تحریم‌ها علیه رژیم ایران اضافه می‌شود.

آقای منوشن افزود: تحریم‌های ما علیه صنایع فولاد و آلومینیوم ایران است و هر فرد یا شخصی که در حوزه ساختمان سازی، نساجی و معدن با ایران همکاری داشته باشد، تحت تحریم‌های اولیه و ثانویه قرار می‌گیرند.

وی افزود: پرزیدنت به صراحت گفته ما به فشار اقتصادی ادامه می‌دهیم تا رفتار خود را تغییر داده و به دنبال سلام اتمی نباش

به اینستکس درباره هرگونه تعامل با ایران هشدار داده‌ایم

وزیر خزانه‌داری آمریکا در مراسم اعلام تحریم‌ها علیه ایران گفت که به ساز و کار مالی ادعایی اروپا با ایران موسوم به اینستکس هشدار داده شده در صورتی که هرگونه تعاملی با ایران انجام دهد در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

وزیر خزانه داری آمریکا: براى ايران تحريمهاى وسيعى در بخش صادرات فلزات ، ساخت و ساز ، منسوجات و معادن و صنايع مربوطه در نظر گرفته ايم.

صنایع مورد تحریم:

آلمینیوم المهدی
شرکت آهن و استیل افرا
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
شرکت استیل
شرکت فولاد اصفهان
شرکت صنعتی معدنی گلگهر
شرکت دریایی هنگیاون چین
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت فولاد آلیاژی ایران
شرکت آلمینیوم ایران
شرکت فولاد و آهن غدیر
شرکت خلاق تدبیر پارس
🔴6مقام ايرانى كه در کشتار معترضین و حمله به پايگاه آمريكايى نقش داشتند در فهرست تحريم ها قرار گرفتند:

🔴علی عبداللهی، هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح،
🔴محمدرضا آشتیانی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
🔴محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر ایران
🔴محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
🔴علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
🔴غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین.