اعتراضات علیه حاکمیت در بیرون از محوطه دانشگاه تهران

رویترز با استناد به توئیت‌های نشر شده گزارش داد که روز یکشنبه 12 ژانویه، ده‌ها معترض در محوطه خارجی دانشگاه تهران تجمع کرده و شعارهایی علیه مسئولان بلندپایه نظام سر دادند.

این اعتراض‌ها برای دومین روز متوالی در پی اعتراف ستاد نیروهای مسلح و سپاه پاسداران مبنی بر سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در اثر اصابت موشک از روی اشتباه؛ آنهم پس از چند روز پنهان سازی مسئولان و حاشاکردن هرگونه مسئولیت، فوران کرد.

تظاهرات دانشجویی شامگاه شنبه 11 ژانویه، در مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران آغاز شد که به گزارش خبرگزاری فارس، شمار معترضین 700 تا 1000 نفر تخمین زده شد.

به نقل از سایت‌های ایرانی، شعارهای بسیار تندی از سوی معترضان در تجمع‌های اعتراضی شنبه علیه علی خامنه‌ای رهبر انقلاب و مسئولان سرداده شد. از جمله: «سپاه جنایات می‌کند. رهبر حمایت می‌کند»، «این همه سال جنایت …مرگ بر این ولایت» و «خامنه‌ای قاتل است… حکومتش باطل است».

دامنه این تظاهرات در روز شنبه به اصفهان و شیراز نیز رسید و معترضان تصاویری از قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را که در حمله هوایی آمریکا بغداد، در 3 ژانویه کشته شد، پاره کردند.