جامعه اصناف سینمای ایران خواستار عدم حضور سینماگران در برنامه‌های صداوسیما شد

جامعه اصناف سینمای ایران روز سه‌شنبه ۲۴ دی با صدور بیانیه‌ای موضع‌گیری اخیر در تلویزیون حکومتی ایران علیه رخشان بنی اعتماد، کارگردان سینما، را محکوم کرد و از همکاران خود خواست از حضور در برنامه‌های این رسانه خودداری کنند.

محمدصادق کوشکی، تحلیل‌گر اصولگرا، اخیرا در یکی از برنامه‌های شبکه تلویزیونی «افق» که به سپاه نزدیک است، سخنانی علیه خانم بنی‌اعتماد مطرح کرد که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی «توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز» توصیف شد.

جامعه اصناف سینمای ایران نیز در بیانیه خود این اظهارات را «بی‌شرمانه» توصیف کرده و می‌گوید که سازمان صداوسیما به جای «انجام تکالیف ملی» خود، خط «تخریب» را پیش گرفته و چهره‌هایی شاخص از بین هنرمندان را هدف قرار داده است.

این بیانیه در انتها «به همکاران خود پیشنهاد می‌دهد که با خودداری از حضور در برنامه‌های به اصطلاح سینمایی و تحلیلی این رسانه، همدل و همراه در این اعتراض حرفه‌ای مشارکت کنند تا این رسانه گمان نبرد که به اتکای قدرت و بودجه‌ی وافرش می‌تواند هر تهمت و توهینی را نثار سینمای ایران و چهره‌های فرهنگی این سرزمین کند».

همزمان کانون کارگردانان سینمای ایران نیز از همه کارگردانان سینما خواست «تا عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما در هیچ برنامه تلویزیونی به عنوان میهمان و کارشناس شرکت نکنند».

رخشان بنی‌اعتماد پیش از این از مردم دعوت کرده بود که به یاد قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که توسط یگان موشکی سپاه پاسداران سرنگون شده است، مراسمی برگزار کنند.

وی اگرچه این دعوت را پس گرفت، اما روز دوشنبه به مدت چند ساعت بازداشت شد.