وزیر ارشاد:‌ بیش از چهار میلیون دانش‌آموز در ایران به توانمندسازی روانی‌ نیاز دارند

عباس صالحی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران،‌ اعلام کرد «۳۰ درصد» از دانش‌آموزان این کشور در حوزه بهداشت روانی و فردی به «توانمندسازی» نیاز دارند.

صالحی روز سه‌شنبه اول دی‌ماه در همایش چهل‌سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «حدود یک درصد دانش‌آموزان در معرض شدید آسیب‌های روحی و ۳۰ درصد نیازمند توانمندسازی‌اند. این نشان می‌دهد فضای مدارس ما باید از لحاظ بهداشت روانی و فردی جدی گرفته شود.»

وزارت آموزش و پرورش پیشتر در مهرماه تعداد کل دانش‌آموزان ثبت‌نام شده برای سال تحصیلی جاری در ایران را «۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۴۴ نفر» اعلام کرده بود. با این عدد،‌ به نظر می‌رسد دست‌کم چهار میلیون و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز به آن‌چه که صالحی «توانمندسازی» خوانده نیاز دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمینه از «انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان» خواست تا راه‌های کمک به این موضوع را بررسی کنند.

پیش از این نیز در آذرماه علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفته بود: «۳۰ درصد دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و یک درصد دانش‌آموزان نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند.»