خانه / اخبار مهم روز / ترامپ: سلیمانى قصابى بود که رژیم تهران او را براى قتل بی‌گناهان بکار گرفته بود

ترامپ: سلیمانى قصابى بود که رژیم تهران او را براى قتل بی‌گناهان بکار گرفته بود


دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بامداد چهارشنبه 5 فوریه 2020 در سخنرانی مهمی در برابر کنگره این کشور گفت، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس که توسط حمله آمریکایی در 3 ژانویه در فرودگاه بغداد کشته شد ، قصابی بود که رژیم ایران برای کشتن افراد بی‌گناه به کار گرفته بود.

ترامپ گفت:«ما موفق شدیم از شر تروریستی چون ابوبکر البغدادی ، رهبر داعش خلاص شویم».

رئیس جمهوری آمریکا قول داد که همچنان از امنیت ملی آمریکا دفاع کند.

او با اشاره به اوضاع داخلی در ایران گفت، اقتصاد ایران در بدترین وضعیت خود قرار گرفته است.

ترامپ در سخنانی تحت عنوان «وضعیت اتحاد» تاکید کرد دولتش به منظور محافظت از جان آمریکایی‌ها تلاش می‌کند تا به جنگ‌های واشینگتن در خاورمیانه پایان دهد.

ترامپ گفت که ایالات متحده آمریکا 2.2 تریلیون دلار برای تقویت ارتش آمریکا هزینه کرده و با اقتدار برای تقویت و محافظت از امنیت ملی آمریکا تلاش می‌کند.

ترامپ گفت که دشمنان آمریکا در حال فرار هستند و خطر فروپاشی اقتصادی آمریکا برای همیشه از میان رفته است.

ترامپ گفت که او 3 سال پیش شعار«آمریکای بزرگ» را مطرح کرده بود که امروز نتایج آن را به اطلاع عموم می‌رساند. او در این راستا تاکید کرد که وضع اتحاد کشورش بیش از هر زمانی در گذشته قویتر است.

ترامپ گفت:« برای تقدیم شکوفایی‌ترین جامعه در جهان تلاش می‌کنیم» .

او تاکید کرد که دولتش در این راستا اقتصاد را تشویق، مالیات را کم و فرصت‌های شغلی را افزایش داده است.

ترامپ گفت که اقتصاد آمریکا در بهترین وضعیت است. او افزود: «ایالات متحده برای حمایت از شهروند آمریکایی موافقتنامه‌ای تجاری را با چین به امضا رسانده است».

رئیس جمهوری آمریکا که با استقبال گرم حاضران در مقر کنگره مواجه شده بود در ادامه سخنرانی‌اش گفت، دولت او از زمان انتخابش به عنوان رئیس جمهوری بیش از 7 میلیون فرصت کاری فراهم کرده است که این به گفته او «رقمی بی‌سابقه است».

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین گفته که به سوسالیزم اجازه نخواهد داد تا سیستم خدمات بهداشتی کشورش را نابود کند.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت، در سایه دولت او 12 هزار کارخانه مجددا فعالیت‌هایشان را از سرگرفتند و طرح‌هایی نیز برای بازسازی کارخانجات جدید دیگری در دست است.

خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا هنگام سخنرانی دونالد ترامپ درباره حال اتحاد در مقر کنگره آمریکا در واشینگتن حاضر بود.

خوان گوایدو که از سوی ایالات متحده آمریکا و بیش از 50 کشور جهان به عنوان رئیس جمهوری مؤقت ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است یکی از «میهمانان افتخاری» است که برای حضور در جلسه سنتی سخنرانی ریاست جمهوری در کنگره دعوت شده است.