خانه / اخبار مهم روز / تحریم‌ها گلوی اقتصاد ایران را می‌فشارد….حتی یک دلار را نمی‌توانیم جابجا کنیم

تحریم‌ها گلوی اقتصاد ایران را می‌فشارد….حتی یک دلار را نمی‌توانیم جابجا کنیم


پس از موضع‌گیری‌های مکرر رژیم ایران در انکار تاثیر گذاری تحریم‌ها بر اقتصاد این کشور، اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران اعتراف کرد که تهران به سبب تحریم‌های پولی و بانکی، قادر به انتقال هیچ پولی نیست.

خبرگزاری ایسنا سه‌شنبه 4 فوریه به نقل از جهانگیری آورد: «میلیاردها دلار پول در کشورهای مختلف مانند کره‌جنوبی، ژاپن و خیلی از کشورهای دیگر داریم. اما از محل پول خودمان یک دلار نمی‌توانیم برای خرید دارو و مواد غذایی جابجا کنیم و آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند.»

وی افزود که شدیدترین تحریم‌ها از سوی سازمان ملل اعمال می‌شود زیرا همه کشورها ملزم به رعایت آن هستند اما تحریم‌های آمریکا، احیانا از تحریم‌های سازمان ملل یا اتحادیه اروپا هم شدیدتر است.
شدیدترین تحریم‌ها تا کنون

به نظر جهانگیری، تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران، شدیدترین تحریم‌ها تاکنون است و ایران در برابر این نوع تحریم‌ها قرار دارد تا درجه‌ای که همه نفتکش‌ها ایرانی را رصد کرده و با مسئولان کشورهای پذیرنده این نفتکش‌ها تماس می‌گیرند که آنها را متوقف کنند.

جهانگیری در ارتباط با کانال گشوده شده از طریق سوئیس گفت: «این همه تبلیغات راه انداختند سوئیسی‌ها که بانکی، چند میلیون دلاری که در آن داشتیم زحمت کشیدند و دو میلیون دلار داروی بیمار سرطانی اجازه دادند از آن محل بانک بتواند تسویه کند.» او این عدد را «شوخی» خواند.