کشته شدن 37 تن از نیروهای اسد و گروه‌های مسلح در استان ادلب سوریه


دیدبان حقوق بشر سوریه شامگاه دوشنبه 10 فوریه 2020 از کشته شدن 37 تن از نیروهای ارتش اسد و گروه‌های مسلح در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای گفت، جنگنده‌های رژیم اسد و روسیه روز دوشنبه 138 حمله هوایی در حومه‌های شهرهای ادلب و حلب انجام داده‌اند.

افزون بر آن رسانه‌های وابسته به رژیم سوریه اعلام کردند که یگان‌های ارتش بر 4 شهرک و روستای جدید در ریف جنوب غرب حلب تسلط یافتند.

بنا به تاکید وزارت دفاع ترکیه نیروهای رژیم سوریه دوشنبه همچنین با حملاتی توپخانه‌ای یک مقر نظامی نیروهای ترکیه در پایگاه هوایی تفتناز و محیط اطراف آن در استان ادلب در شمال غرب سوریه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن 5 سرباز ترک کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه از «کشته شدن 6 تن از سربازان ترکیه و مجروح شدن 7 تن دیگر» در حمله نیروهای رژیم اسد به مقر نظامی نیروهای ترکیه خبر داد. این سازمان تاکید کرد 4 تن از عناصر گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ترکیه طی این بمباران‌ها کشته شدند.

از سویی بالگردهای ترکیه و خودروهای اورژانس این کشور کشته و زخمی شدگان این حملات را به داخل خاک ترکیه منتقل کرده‌اند.

در همین راستا مقامات ترکیه گفتند که نیروهای این کشور به حمله به پایگاه نظامی تفتناز واکنش نشان دادند.

وزارت دفاع ترکیه در این‌باره اعلام کرد، 115 سایت متعلق به رژیم سوریه را هدف قرار داده و بیش از 100 تن از نیروهای رژیم سوریه را کشته‌‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گفت که نیروهای ترکیه 3 دستگاه تانک و 2 توپخانه نیروهای رژیم اسد را منهدم کردند. همچنین یک بالگرد متعلق به رژیم سوریه هنگام حمله هدف قرار گرفته و منهدم شد.

این وزارتخانه افزود، آنکارا به هر گونه حمله به نیروهایش که در مراکز استقرار نیروهای ترکیه برای نظارت بر دورترین مناطق شمال غرب سوریه حضور دارند، واکنش نشان خواهد داد.