درخواست کانادا برای پیشگیری از کرونا: مسافران ایران خود را قرنطینه کنند نظرها

دولت کانادا از مسافرانی که از ایران وارد این کشور می‌شوند خواست تا خود را قرنطینه کنند.

مقام‌های کانادایی از افرادی که از ایران وارد این کشور می‌شوند خواسته‌اند تا پس از ورود اگر نشانه‌ای از بیماری ندارند به طور داوطلبانه و به مدت دست‌کم ۱۴ روز در خانه بمانند. آنها همچنین به اتباع خود توصیه کرده‌اند که تا اطلاع بعدی از هر گونه سفر غیرضروری به ایران و نیز مناطق شیوع کرونا در ایتالیا خودداری کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ترزا تام، مدیر کل سازمان بهداشت همگانی کانادا در بیان انگیزه دولت متبوعش از این توصیه گفت که همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در ایران «به طرز نگران‌کننده‌ای» افزایش یافته و از سوی دیگر بسیاری از مبتلایان در کانادا با افرادی که به ایران سفر کرده‌اند ارتباط داشته‌اند.

تا دوشنبه شب ۲۷ مورد ابتلا به کرونا در کانادا شناسایی و تأیید شده است.

بنا بر آمار رسمی تاکنون در ایران هزار و ۵۰۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب ایران بعد از چین بیشترین آمار مرگ و میر کرونایی در جهان را دارد.

از

توصیه به لغو همایش ایرانی‌ها و جنجال کنسرت‌ داریوش اقبالی

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کانادا به دلیل پیوند با افرادی که به ایران سفر کرده‌اند، شماری از ایرانیان مقیم کانادا نیز خواستار لغو برنامه‌های نورورزی و سایر همایش‌های ایرانیان در این کشور شدند.

کاربران ایرانی شبکه‌های مجازی در کانادا که مخالف برگزاری مجالس و گردهمایی‌های ایرانیان در این کشور هستند به ویژه از داریوش اقبالی، خواننده معروف ایرانی به دلیل لغو نکردن برنامه کنسرتش در یکم مارس (۱۱ اسفند) در تورنتو انتقاد کردند.