مشاور رئیس قوۀ قضائیه ایران در اثر ابتلا به کرونا درگذشت؛ ٢٣ نمایندۀ مجلس مبتلا شدند

احمد تویسرکانی، مشاور ابراهیم رییسی رئیس قوۀ قضاییه و رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
ا

نایب رئیس مجلس ایران، روز سه‌شنبه ١٣ اسفند/ ٣ مارس، از ابتلای ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس به ویروس کرونا خبر داد. احمد تویسرکانی مشاور رئیس قوۀ قضائیه نیز بر اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داد.
تبلیغ بازرگانی

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، روز سه‌شنبه اعلام کرد تاکنون نتیجۀ آزمایش کرونای ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس مثبت بوده است. وی به نام این نمایندگان اشاره‌ای نکرده است.
پیش از این اعلام شده بود که نتیجۀ آزمایش ۵ نمایندۀ مجلس مثبت بوده است.

عبدالرضا مصری علت ابتلای این تعداد از نمایندگان مجلس به ویروس کرونا را تماس و «ارتباط تنگاتنگ» با مردم دانست و اعلام کرد: «ملاقات‌های مردمی با نمایندگان مجلس، موقتاً لغو است و ما از نمایندگان و منتخبان مجلس یازدهم تقاضا می‌کنیم که در ایام نوروز با مردم ارتباطی نداشته باشند».
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که بر اساس مصوبۀ شورای عالی امنیت ملی و ستاد مبارزه با کرونا، جلسات علنی مجلس فعلاً اجازۀ تشکیل ندارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری‌ ایسنا نیز از درگذشت احمد تویسرکانی مشاور رئیس قوۀ قضاییه و رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به‌ دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌ است.

بر اساس گزارش‌ها، احمد تویسرکانی سابقۀ بیماری قلبی نیز داشته و اخیراً در بیمارستان بستری بوده است. وی در زمان ریاست صادق آملی لاریجانی بر قوۀ قضاییه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود؛ پس از انتصاب “خداییان” به عنوان رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تویسرکانی به عنوان مشاور سید ابراهیم رییسی رئیس قوۀ قضاییه منصوب شد.

در روزهای اخیر، اخبار دیگری مبنی بر ابتلا یا درگذشت شماری از چهره‌های سیاسی و مذهبی در ایران به ویروس کرونا منتشر شده بود.

روابط عمومی اورژانس ایران، ابتلای رئیس این سازمان به کرونا را تأیید کرد
روابط عمومی اورژانس ایران، ابتلای پیرحسین کولیوند رییس اورژانس ایران را به ویروس کرونا تأیید کرد. روابط عمومی اورژانس ایران گزارش داده است که «در حال حاضر، حال عمومی دکتر پیرحسین کولیوند خوب است و تحت درمان قرار گرفته است».