ادامه شیوع کرونا در ایران و جان باختن تعدادی از مقام‌های جمهوری اسلامی

طی روزهای گذشته علاوه بر درگذشت حسین شیخ‌الاسلام، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در سوریه،‌ شش تن از کارمندان بانک‌های این کشور نیز در جریان ارائه خدمات بانکی جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند.

شیخ‌الاسلام که از چند روز قبل در بیمارستان مسیح‌ دانشوری بستری بود، پنجشنبه ۱۵ اسفند بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

همزمان، برخی رسانه‌های ایران از جان باختن فاطمه رهبر،‌ نماینده راه‌یافته به مجلس از تهران،‌ در اثر ابتلا به بیماری کرونا خبر دادند که بعد تکذیب شد. همسر این عضو شورای مرکزی «جمعیت موتلفه اسلامی» ضمن رد فوت او گفت که رهبر تحت مراقبت قرار دارد.

با این حال،‌ خبرگزاری ایسنا شامگاه پنجشنبه از وخامت حال او و به کما رفتنش خبر داد.

از سوی دیگر با وجود برخی گزارش‌ها از درگذشت علی خلفی، معاون قضایی قوه قضاییه، بر اثر کرونا ابراهیم رئیسی،‌ رییس این قوه در پیام تسلیتی که برای درگذشت او صادر کرد علت جان باختن این مقام دستگاه قضایی را «یک دوره بیماری نسبتا طولانی» دانست.

هنوز گزارشی درباره ابتلا یا عدم ابتلای او به بیماری کرونا منتشر نشده است.

هم‌زمان عبدالناصر همتی،‌ رییس بانک مرکزی ایران،‌ در صفحه اینستاگرام خود از ابتلای شش نفر از کارمندان نظام بانکی به بیماری کرونا و درگذشت آن‌ها خبر داده است.

پیش از این گزارش‌هایی از ابتلای تعدادی از مقام‌های دیگر جمهوری اسلامی به این بیماری و درگذشت چند تن از آن‌ها منتشر شده بود.

احمد خسروی، مدیر روابط عمومی سازمان مدارس معارف اسلامی، محمد میرمحمدی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، محمدعلی رمضانی، منتخب آستانه اشرفیه در استان گیلان و هادی خسروشاهی سفیر پیشین ایران در واتیکان از جمله کسانی بوده‌اند که تاکنون در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.‌

خبرها درباره ابتلا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و لیلی بروجردی، نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی، به کرونا تاکنون تکذیب شده است.