کرونا در ایران؛ «آمار وحشتناک» در رشت و مرگ نماینده مجلس یازدهم

نماینده رشت در مجلس ایران درباره گسترش کرونا در رشت گفته است: «آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بسیار وحشتناک است.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌ابادی نماینده رشت در حالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت نگران کننده این شهر سخن می گوید که آمار مبتلایان و همچنین قربانیان ویروس کرونا در سراسر ایران در حال افزایش است.

روز جمعه وزارت بهداشت ایران از ابتلای ۴۷۴۷ نفر و فوت ۱۲۴ نفر در اثر ابتلا به کرونا خبر داده بود.

نماینده رشت همچنین از فقدان امکانات بهداشتی و بیمارستانی در رشت شکایت کرده و گفته است: «هیچ‌گونه تختخوابی برای بستری مبتلایان جدید به کرونا در شهر رشت و اطراف آن وجود ندارد و شرایط این منطقه قرمز اعلام شده است.»

وی همچنین با انتقاد از قرنطینه نشدن قم در ابتدای شیوع کرونا گفته است کسانی که مانع قرنطینه قم شدند «ظلم بزرگی به کشور» کردند.

این نماینده مجلس از مسئولان خواسته است که کادر درمانی به رشت اعزام کنند زیرا بسیاری از پزشکان و پرستاران به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و به دلیل خستگی بیش از حد توانایی کار ندارند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی: وضعیت رشت بحرانی است

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز خبرهای گوناگونی از رشت منتشر کرده‌اند که همگی گویای وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ابتلا به ویروس کروناست.

روز گذشته چندین نفر از پرسنل بیمارستانی از جمله پرستار و پزشک در بندر‌انزلی، رشت و صومعه سرا جانشان را به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا از دست دادند.

کرونا در ۹۲ کشور؛ آمریکا ابتلای ۲۱ سرنشین یک کشتی را تائید کرد

فاطمه رهبر، نماینده منتخب مجلس درگذشت

خبرگزاری های ایران روز شنبه از مرگ فاطمه رهبر، نماینده منتخب تهران در مجلس یازدهم که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود خبر دادند.

پیش از این رسانه های ایران گزارش داده بودند که حال این نماینده منتخب مجلس یازدهم «وخیم» است.

حدود یک هفته پیش محمدعلی رمضانی دستک، نماینده منتخب مجلس یازدهم از شهرستان آستانه اشرفیه بر اثر ابتلا به «آنفلوانزا» درگذشت. به این ترتیب تاکنون دو نماینده مجلس یازدهم پیش از آغاز به کار این مجلس جان خود را از دست داده اند.
بستری شدن ۱۰۰۶ فرد مبتلا به کرونا در قم

از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی استان قم از بستری شدن ۱۰۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قم خبر داده است.
برپایی دو بیمارستان سیار و صحرایی در گیلان

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از ساخت دو بیمارستان سیار و صحرایی در این استان خبر داده است.

محمدحسین قربانی گفته است که نخستین بیمارستان فردا در مجاورت بیمارستان رازی رشت و با همکاری سپاه و ارتش با ظرفیت ۱۲۰ تخت برپا می شود و بیمارستان سیار دیگری نیز به زودی در جاده لاکان راه‌اندازی می شود.