شماری از افراد بدلیل اطلاع‌رسانی درباره آمار قرانیان و انتقاد از نحوه مدیریت مقابله با کرونا بازداشت شدند

شماری از افراد بدلیل اطلاع‌رسانی درباره آمار قرانیان و انتقاد از نحوه مدیریت مقابله با کرونا بازداشت شدند

یک روز پس از هشدار محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، مبنی بر برخورد با هر اظهارنظر خارج از روال مقرر، مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز و محمد مختاری، کاپیتان تیم فوتبال داماش گیلان، بدلیل انتشار پیام انتقادی در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی، بازداشت شدند.

مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز که در مهر ماه گذشته به اتهام حمایت از دو شهروند بهایی به مدت ده روز بازداشت شده بود، چند روز پیش در پی بحران شیوع کرونا در ایران، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دشمن ملت ایران امروز آن کسانی هستند که برای رو کم کنی دشمن فرضی حاضر شدند بر سر جان هموطنان ما قمار کنند.

آقای حاجتی، ضمن انتقاد تند از عدم قرنطینه کردن شهر قم افزوده بود: دشمن ملت ایران دقیقا امثال کسانی هستند که نگذاشتند قم قرنطینه شود.

زهره رستگاری، همسر مهدی حاجتی، عصر روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند، با انتشار یک پیام در صفحه کاربری توئیتر خود از بازداشت همسرش به دستور شعبه ۱۰ دادیاری دادگاه انقلاب شیراز خبر داد.

محمد مختاری، کاپیتان تیم ملی فوتبال داماش گیلان، هم که دو استوری درباره با مضمون کرونا در گیلان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده بود، بازداشت شد.

همشهری آنلاین در خبری آورده است که کاپیتان تیم دامش گیلان توسط اطلاعات سپاه قدس گیلان بازداشت شده است.

محمد مختاری به شدت درباره تعداد کشته‌شدگان بر اثر ویروس کرونا در گیلان،

مسئولان را مورد انتقاد قرار داده بود.

مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب، هم بر اساس برخی گزارش‌های رسانه‌ای، بازداشت شده است. او در حساب کاربری خود در توئیتر به شمار جانباختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرده که با آمار رسمی که از سوی دولت منتشر شده است، منطبق نبود. مصطفی فقیهی در یک پیام توئیتری هم نوشته بود : تعداد فوتی مشکوک به کرونا در ایران نزدیک به دو هزار نفر است.