خانه / اخبار مهم روز / قربانیان کرونا در آمار رسمی ایران به ۸۵۳ نفر رسید؛ زنگ خطر در مازندران و اصفهان

قربانیان کرونا در آمار رسمی ایران به ۸۵۳ نفر رسید؛ زنگ خطر در مازندران و اصفهان

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۸۵۳ نفر رسیده است.

جهانپور، روز دوشنبه ۲۶ اسفند، در گزارش روزانه خود درباره مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران گفت که طی شبانه‌روز گذشته، ۱۲۹ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: «هزار و ۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به جمع مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شده و در مجموع ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر مبتلای قطعی به این بیماری در کشور داریم.»

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که ۴ هزار و ۹۹۶ نفر از مبتلایان به کرونا نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته، تهران با ۲۰۰ مورد ابتلای جدید، بیشترین میزان شیوع ویروس کرونا در ایران را به خود اختصاص داده است.

سپس استان‌های اصفهان با ۱۱۸ نفر، مازندران با ۹۶ نفر، خوزستان با ۵۳ نفر، یزد با ۵۱ نفر، البرز با ۴۹ نفر، خراسان شمالی با ۴۵ نفر، فارس با ۴۳ نفر، گلستان با ۴۲ نفر و قزوین با ۴۰ نفر در رتبه‌های بعدی آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا قرار دارند.

دولت ایران آماری را درباره استان خراسان رضوی منتشر نکرده است.

جهانپور تاکید کرد: «استان‌های مازندران و اصفهان همچنان زنگ خطر جدی در زمینه شیوع کرونا است و مردم به هیچ عنوان به این استان‌ها سفر نکنند.»

او همچنین گفت که تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا در کشور به ۵۶ آزمایشگاه رسیده است.

ارائه آمار رسمی روزانه درباره ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت ایران، در حالی است که هم‌زمان مقام‌های استانی نیز آمار متفاوتی درباره شمار قربانیان و مبتلایان کرونا ارائه می‌دهند. همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس آمار دولت را «غیرواقعی»‌ خوانده و خواستار اعلام واقعیت از سوی دولت شدند.

همچنین تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه نظرسنجی ایسپا، وابسته به جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد که ۸۹/۴ درصد مردم ایران موافق قرنطینه شدن شهرهایی هستند که ویروس کرونا در آنها شیوع بیشتری دارد، اما حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، روز یک‌شنبه گفت: «ما اصلا چیزی به نام قرنطینه نداریم.»