شمار درگذشتکان بر اثر ویروس کرونا در ایران در یک روز به ۱۳۵ نفر رسید؛ مراجعات به بیمارستان‌ها در تهران همچنان تصاعدی است

مراجعات به بیمارستان‌ها در ایران همچنان تصاعدی است



وزارت بهداشت ایران، روز سه شنبه ٢٧ اسفند، اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ١۶ هزار و ١۶٩ نفر رسیده و تا کنون، ٩٨٨ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. در حالیکه آمار افراد مبتلا به ویروس در ایران همچنان صعودی است، دولت تعطیل شدن تمامی بقاع امامزادگان و حرم‌های رضوی، شاهچراغ و معصومه را اعلام داشت.
تبلیغ بازرگانی

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه شنبه ٢٧ اسفند، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷۸ مورد جدید قطعی کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران، دربارۀ آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: «بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز، ۱۱۷۸ مورد جدید و قطعی کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶۱۶۹ رسیده است».

وی افزود: «تعداد ۵۳۸۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است».

کیانوش جهانپور در ادامه گفت: « طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۳۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسیده است».

آمار مراجعه به بیمارستان‌ها در تهران صعودی است

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اینکه موارد جدیدِ ابتلا به ویروس کرونا گفت مواردی است که تردید در بارۀ مثبت بودن آنها از میان رفته و از بلاتکلیفی خارج شده اند و آمار نشان می دهد که شمار آنان در روزهای اخیر در تهران سیر کاهنده نداشته و میزان مراجعات کماکان تصاعدی است. او گفت «حتی ممکن است موارد جدید شامل بیماران بد حال تری بشود».

کلیۀ امامزاده‌ها و حرم‌ها تعطیل شد

مقامات مسئول جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اعلام کردند که در آستانۀ نوروز و تعطیلات نوروزی تمامی بقاع امامزادگان و نیز حرم‌های سه گانۀ رضوی در مشهد، شاهچراغ در شیراز و معصومه در قم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا پایان تعطیلات نوروز بسته شد.

فرماندار رشت، از برخورد قاطع پلیس با شرکت کنندگان در چهارشنبه سوری خبر داد

میرشمس مؤمنی زاده فرماندار رشت، با هشدار دربارۀ اینکه ظرفیت درمانی این شهرستان، تحمل بار مضاعف ناشی از آسیب دیدگان چهارشنبۀ آخر سال را ندارد، تأکید کرد: «با توجه به ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمع از سوی ستاد مقابله با کرونا، با افراد قانون شکن و برگزار کنندگان تجمع تحت عنوان چهارشنبه سوری، قاطعانه برخورد خواهد شد».

او افزود: «مردم رشت تحمل درد و رنج ناشی از آتش بازی چهارشنبه سوری را ندارند و برگزاری هر گونه تجمع در شرایط کنونی، ‌موجب شیوع وانتقال تصاعدی بیماری کرونا خواهد شد».

فرماندار رشت تأکید کرد «برگزاری هرگونه تجمع در چهارشنبه آخر سال ممنوع است و عدم توجه افراد با برخورد قاطع نیروهای انتظامی مواجه خواهد شد».

وی افزود: «در حال حاضر که همۀ امکانات و کادر درمانی شهرستان رشت درگیر مقابله با بیماری کرونا است، آسیب‌ها و خطرهای احتمالی که برگزاری تجمع چهارشنبه سوری می‌تواند در پی داشته باشد، علاوه بر اینکه بار مضاعفی را بر حافظان سلامت تحمیل می‌کند، به لحاظ اینکه قسمت عمده ای از ظرفیت های درمانی به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است، درمان آسیب دیدگان را نیز با مشکل جدی مواجه می‌سازد.»

سیر صعودی ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روز سه شنبه ٢۵ اسفند، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: «در شبانه روز گذشته، از بین ۱۷۹ نفر بستری مشکوک به کرونا، نتیجه تست ۷۸ نفر مثبت اعلام شد و ۳۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی جان باختند.
محمدحسین صومی با تأکید بر اینکه طبق پیش‌بینی ها، تعداد بیماران بستری شده در استان در حال افزایش است، افزود: «نزدیک به ۵٠٠ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا هستند و طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا راه‌اندازی شده تا در روزهای آتی افراد مشکوک یا مبتلا به این ویروس شناسایی شوند».

هلال احمر ایران: خروجی‌های ۱۳ استان‌ پایش و افراد مشکوک به کرونا قرنطینه می‌شوند

هلال احمر ایران، اعلام کرد که از روز سه شنبه ٢۵ اسفند، به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، تمام خروجی های ١٣ استان تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان، کنترل و پایش می شوند. بنا به گفتۀ این نهاد، از خروج شهروندانی که دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا باشند، جلوگیری و به قرنطینه منتقل می شوند».

سخنگوی قوه قضائیه: به دلیل شیوع کرونا، بیش از ۵٠ درصد زندانیان امنیتی در ایران از مرخصی استفاده کردند

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ایران، گفت: «بیش از ۵٠ درصد از زندانیان امنیتی با بخشنامۀ رئیس این قوه، از مرخصی استفاده کردند».

قوۀ قضائیه ایران اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، به ٨۵ هزار زندانی در ایران، مرخصی داده شده است.