کرونا در جهان؛ آمریکا با بیش از ۲۰ هزار قربانی رکورد زد

در حالیکه ویروس کرونا همچنان در اغلب نقاط جهان قربانی می‌گیرد جریان زندگی و فعالیت اقتصادی در ایران برغم ادامه روند ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن، با طرح جدید دولت موسوم به «فاصله گذاری هوشمند» به تدریج شکل عادی به خود می‌گیرد.

بر اساس بخشنامه دولت از روز شنبه دو سوم کارکنان دولت به سر کار خود بازگشته و برخی کسب و کارها نیز در استان‌‌های کشور اجازه فعالیت یافته‌اند. این درحالیست که اغلب کشورهای بحران زده ضمن حفظ جانب احتیاط بیشتر، دوره قرنطینه عمومی را تمدید کرده و از شهروندان خواسته‌اند برای غلبه کامل بر این بحران محدودیت‌های وضع شده را برای مدتی دیگر تحمل کنند.

بیماری همه گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز تا صبح روز یکشنبه ۱۲ آوریل ۲۰۲۰/ بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان را در این گزارش دنبال کنید.
تولید کیت‌ تشخیص سریع کرونا در ایران

وزارت بهداشت ایران از تولید کیت‌های تست شناسایی آنتی بادی کووید ۱۹ و تشخیص سریع کرونا خبر داد و اعلام کرد که این کیت‌ها به زودی در دسترس قرار می گیرند.

کیانوش جهانپور،‌ سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با اعلام این خبر یادآور شد که در فقدان دارو و واکسن قطعی برای مهار بحران کنونی،‌ روش‌های تشخیص سریع ابتلا به ویروس و وجود آنتی بادی کووید ۱۹ در بدن افراد اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند را در تسهیل خواهد کرد. بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی دولت تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۴ هزار و ۳۵۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.
رئیس جمهوری آلمان: همه‌گیری ویروس کرونا نوعی آزمون برای بشریت است

رئیس جمهوری آلمان از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان به عنوان نوعی «تست بشریت» یاد کرد و بر خلاف دیگران رهبران جهان مقابله با انتشار این ویروس را یک «جنگ» توصیف نکرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر،‌ رئیس جمهوری آلمان در یکی از معدود نطق‌های تلویزیونی خود با اشاره به فراگیر شدن بیماری کووید ۱۹ در جهان بر خلاف اظهارات امانوئل ماکرون،‌ همتای فرانسوی خود تصریح کرد: «خیر این بیماری همه‌گیر جنگ نیست. ملت‌ها با یکدیگر نمی جنگندند و سربازان کشورهای مختلف رو در روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند.

رئیس جمهوری آلمان ضمن یاد کردن از بحران کنونی به عنوانی آزمونی برای بشریت شهروندان کشورش را به همبستگی با مردم جهان و نیز با دیگر شهروندان اروپایی فراخواند و یادآور شد: «این بحران بهترین و بدترین‌ ویژگی افراد را غربال می‌کند و به نمایش می گذارد. پس از این فرصت استفاده کنیم و خوبی های خود را در معرض دیگران قرار دهیم.»

آلمان تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده و بیش از دو هزار شهروند این کشور نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.
۱۸ مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در افغانستان جان باختند

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع دولتی در افغانستان، تاکنون ۵۵۵ شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان ۱۸ تن جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

با توجه به روند رو به ازدیاد موارد ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت،‌ دولت افغانستان روز شنبه اعلام کرد که کابل،‌ پایتخت این کشور را در قرنطینه قرار می‌دهد. بر اساس این تصمیم ورود وسائل حمل و نقل موتوری به کابل و نیز خروج مسافران از این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. ویروس کرونا تاکنون به بیش از ۲۵ ولایت این کشور سرایت کرده است.
شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۲۰ هزار نفر گذشت تا بدین ترتیب این کشور از لحاظ ثبت موارد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بالاتر از ایتالیا و در جایگاه نخست جهان قرار گیرد. بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز که به طور منظم روزآمد می‌شود ۲۰ هزار و ۶۰۸ نفر تا کنون به دلیل به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا جان باخته‌اند.

آمریکا که رکورد بیشترین میزان مرگ و میر روزانه ناشی از این بیماری را نیز به نام خود ثبت کرده تاکنون بیش از ۵۳۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را در میان شهروندان خود شناسایی کرده است.