آمریکا: جمهوری اسلامی حمایت از تروریسم را بر سلامتی مردم ایران ترجیح می دهد

سوریه

شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به تحریم یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران در روز جمعه گفت در شرایط شیوع کرونا اولویت حکومت جمهوری اسلامی «حمایت از تروریسم» است نه سلامتی مردم ایران.

شورای امنیت ملی آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: «در حالی‌که جهان در حال مقابله با کرونا است، رژیم ایران و حامیانش، حمایت از تروریسم را به سلامت و تندرستی مردم ایران ترجیح می‌دهند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۲اردیبهشت یک بازرگان ایرانی-عراقی‌ به نام امیر دیانت و شرکت تجاری‌اش را به اتهام همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرد.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، دیانت سال‌ها از فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران برای کسب غیرقانونی درآمد و همچنین عملیات‌های قاچاق اسلحه به خارج حمایت کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که اموال دیانت و شرکت خدمات معدنی «طیف» (Taif Mining Services LLC) که تحت مالکیت او قرار دارد، در آمریکا بلوکه می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین افزود طیف، شرکتی صوری برای نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است. بر اساس این بیانیه، دیانت با اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله بهمن شهریاری و رستم قاسمی همدست و مرتبط بوده است.