نخست‌وزیر سابق کانادا: توافق هسته‌ای ایران باید لغو شود

هارپر “استیون هارپر” : ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبوده و باید آن را لغو کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی آروتز شوا؛ “استیون هارپر”، نخست وزیر سابق کانادا، مدعی شد توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 باید هرچه سریعتر لغو شود زیرا این توافق موجب افزایش جسارت ایران شده و این کشور بر تعهدات خود پایبند نیست.

هارپر که به زودی در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخنرانی خواهد کرد، در مصاحبه‌ای با “نیِر ایست ریپورت” مدعی شد: امیدهایی وجود داشت که توافق هسته‌ای بتواند رفتار ایران را تا حدی متعادل سازد. اما اینطور نشد. این توافق فقط به جسورتر شدن ایران کمک کرد. توافق هسته‌ای باید با دیدن نخستین نشانه‌های کارشکنی ایران، پاره می‌شد.

یادآور می‌شود در دوران نخست وزیری هارپر روابط دیپلماتیک ایران و کانادا به حالت تعلیق درآمده بود.

وی در ادامه سخنانش از تحکیم هرچه بیشتر روابط کانادا و اسرائیل استقبال کرد و مدعی شد: اسرائیل عضوی از جامعه جهانی است که دموکراسی به طور کامل در آن اجرا می‌شود. کانادا و اسرائیل ارزش‌های مشترک فراوانی دارند. اسرائیل یکی از متحدان وفادار و بزرگ کانادا بوده که در تمام حوادث منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ما کمک‌های زیادی کرده است. ارتش اسرائیل در خاورمیانه حامی نظامیان کانادایی بوده و ما تهدیدات مشترکی با یکدیگر در منطقه داریم.