ارتش ملی لیبی:جهان در برابر توسعه‌طلبی‌ ترکیه و حمایتش از تروریسم به تماشا نشسته‌ است


سرلشکر احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی شنبه 25 ژوئیه 2020 مجددا تاکید کرد در حالی که ترکیه به توسعه‌طلبی‌هایش و انتقال مزدوران و حمایت از تروریسم در لیبی ادامه می‌دهد، جهان همچنان به تماشا نشسته است.

به گزارش العربیه سرلشکر احمد المسماری در بیانیه کوتاهی که در حساب رسمی‌اش بر شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده به ادامه اقدامات ترکیه در اعزام گروههای جدیدی از مزدوران سوری به شهر مصراته در غرب لیبی در تناقض آشکار با خواسته‌های بین‌المللی جهت تنش‌زدایی و برقراری آتش‌بس در کشورش، اشاره کرد.

افزون بر این انتشار ویدیویی توسط یکی از سرنشینان یکی از هواپیماهای شرکت الافریقیه لیبی انتقال گروه‌های جدیدی از مزدوران سوری به مصراته لیبی را نشان داد.

او تاکید کرد آنچه آنکارا انجام می‌دهد در تناقض آشکار با قطعنامه‌های عربی و بین‌المللی است که انتقال مزدوران و پیکارجویان خارجی به لیبی را ممنوع کرده‌اند.

المسماری در ادامه ترکیه را به حمایت از تروریسم و جنایت در لیبی و توسعه‌طلبی برای به کنترل در آوردن کشورش و غارت امکانات و ثروت‌های آن متهم کرد.

المسماری در ادامه ضمن انتقاد از رویکرد بین‌المللی در قبال اقدامات ترکیه گفت در حالی که جهان به تماشا نشسته ترکیه به توسعه‌طلبی‌هایش ادامه می‌دهد.
انتقال 16500 مزدور به لیبی

این اظهارات المسماری پس از آن مطرح شد که دیدبان حقوق بشر سوریه پیش‌تر گفته بود که دولت ترکیه همچنان به انتقال مزدوران گروه‌های مسلح سوری طرفدار آنکارا به خاک لیبی ادامه می‌دهد تا در عملیات‌های نظامی در کنار شبه‌نظامیان الوفاق علیه ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر بجنگند.

اعزام گروه‌های جدید از مزدوران سوری به لیبی همزمان با بازگشت تعدادی از آنها پس از پایان یافتن قراردادهای‌شان از لیبی به سوریه، انجام می‌شود.

بنا به آمار گزارش شده از سوی دیدبان حقوق بشر سوریه تعداد پیکارجویانی مه تاکنون از سوریه به لیبی منتقل شده‌اند به نزدیک به 16500 مزدور تبعه سوریه رسیده که از میان آنها 350 کودک کمتر از 18 سال هستند و این در حالی است که نزدیک به 5850 تن از مزدوران پس از پایان قرارداد‌های‌شان و دریافت حقوقشان به سوریه بازگشته‌اند.

از سویی کمیته تحریم‌های بین‌المللی اعلام کرد که آنکارا بین 7000 تا 15000 جنگجوی سوری را به لیبی اعزام کرده است. و در این راستا افزود که دولت مؤقت سوریه در ترکیه ارسال نیروها به لیبی را تسهیل کرده است.

این کمیته جمعه در گزارشی اعلام کرد که لیبی به دلیل ادامه نقض تحریم‌های تسلیحاتی به بازار بزرگ سلاح تبدیل می‌شود.