“آزادی ” زندانیان سیاسی ضرورت عام مبارزات مردم ایران علیه استبداد دینی

هموطنان ؛ اعدام مظلومانه “مصطفی صالحی” از معترضان دی ماه ۹۶ نشان از سبعیت رژیمی‌ دارد که چهل سال است اعدام درمانی را راه علاج همه مشکلات خود میداند.مصطفی صالحی کارگر ساده ساختما نی‌ که در مراحل بازجویی بیگناه شناخته شده و در دادگاه تبرئه شده بود با فشار اطلاعات سپاه برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه اعدام شد .

اعدام این زندانی بیگناه زنگ خطر را برای همه زندانیان سیاسی ایران به صدا در می آورد .

“مهدی صالحی، قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی” با اتهاماتی چون «محاربه» و «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده‌اند. متهمان در جلسات دادگاه گفته‌اند که برای اعتراف کردن «تحت شکنجه قرار گرفته ا‌ند .
به زندانی سیاسی چنگیز قدم خیری که از نارسایی و عفونت کلیوی رنج میبرد گفته ا‌ند شرط رفتن به بیمارستان برای درمان همکاری با وزارت اطلاعات است .
رضا مهرگان فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۴ زندان اوین در پی سکته مغزی از ناحیه سمت چپ بدن دچار بی‌حسی شده و از اعزام وی به مرکز درمانی خارج از زندان ممانعت بعمل آمده است.
خانم فاطمه وکیلی، مادر مجید اسدی زندانی سیاسی، در گفتگو با صدای آمریکا گفت: “نامه آزادی این زندانی سیاسی که دوران محکومیت شش سال زندان خود به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» را در زندان گوهردشت سپری می‌کرد، صادر شده بود و قرار بود روز دوشنبه سی تیر ماه، پس از سه سال و نیم حبس کشیدن، از زندان آزاد شود اما «با پرونده سازی جدید از سوی وزارت اطلاعات» به همراه دو زندانی دیگر به نامهای «محمد بنازاده امیرخیزی» و «پیام شکیبا» به بند دویست ونه زندان اوین منتقل شده است.”

اینها مشتی کوچک از خروار ظلمی است که رژیم حاکم بر ایران در حق زندانیان سیاسی روا میدارد .عمق فاجعه آنجاست که دست اندر کاران این نظام فاشیستی فشار بر زندانیان سیاسی را نوعی عمل عبادی تلقی می‌کنند و ازانجام هیچ جنایتی علیه اسیران خود ابایی ندارند.

اتحاد زندانیان سیاسی ایران بر این عقیده است که با توجه به بحرانهای لاعلاج رژیم و با توجه به وجدانهای خاموش سردمداران این حکومت جان همه زندانیان سیاسی در خطر است به همین دلیل شعار” آزادی زندانیان سیاسی ” با هر اندیشه‌ای باید سر لوحه هر اعتراض سیاسی یا صنفی قرار بگیرد .
تجربه قرنها مبارزات آزادیخواهانه نشان داده است که وحشی‌ترین حکومتها در مقابل خواست عمومی مردم زانو زده ا‌ند . مردم ایران برای نجات فرزندانشان هیچ‌ راهی‌ جز اتحاد بر سر خواسته به حق “آزادی زندانیان سیاسی ” ندارند .

بر همه آ زادیخواهان و مبارزان فرض است که “آزادی زندانیان سیاسی “را د ر صدر دستور کار مبارزات خود قرار دهند.

اتحاد زندانیان سیاسی ایران
۶ آگوست ۲۰۲۰ / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹