زندانی سیاسی افسانه بایزیدی به علت نوشتن نامه به خامنه ای به انفرادی انتقال یافت

ا

ز روز شنبه ۲۸اسفند ۹۵، مسئولان زندان مرکزی زاهدان، زندانی سیاسی کُرد افسانه بایزیدی را به علت نوشتن نامه سربسته به خامنه ای به مدت ۱۵روز به سلول انفرادی منتقل کرده اند.
نوشتن نامه سربسته به خامنه ای توسط این زندانی سیاسی، ضرب و جرح، بازخواست، بازجویی و انتقال وی به سلول های انفرادی را در پی داشته است. به گزارش آژانس خبری کُردپا، نامه از طریق مسئولان زندان در اختیار مأموران امنیتی قرار گرفته و آنان نیز افسانه را به باد کتک گرفته‌اند.
زندانی سیاسی افسانه بایزیدی در متن نامه به “توهین، تجاوز و شکنجه‌ی بی‌رحمانه‌ی” مسئولان زندان‌های حکومت اسلامی ایران اشاره و شخص خامنه را عامل و مسبب چنین رفتار و وضعیتی قلمداد کرده است.
در بخش دیگری از نامه می‌خوانیم؛ از شما به عنوان کسی که خود را نایب خدا معرفی نموده‌ای ۳۸سال است ملت ایران و همه اقوام ایرانی را مثل همان تسبیحی که در دست دارید این ملت را بازیچه خود کردی و به نام همان دین دروغین و اسلامی که خود ساخته‌ای ملت را شکنجه، تجاوز، زندان‌های طولانی مدت و یا اعدام می کنی.
او در ادامه می‌نویسد: “هرگز فراموش نمی کنم که در زندان چه بر سر من و امثال من آمد اما روزی فرا خواهد رسید که فرزندانی از قبیل من شما و شرکای ذیربط شما را در دادگاه‌های صالحه می‌بینیم به امید آن روز که اشغالگران رژیم پلید جمهوری اسلامی به سزای اعمال خود برسند.”
اواخر شهریورماه سال قبل، افسانه بایزیدی که به ۴سال حبس محکوم گشته، طی نامه‌ای از “رنج‌ها، مشقت‌ها و دردهایش” در زندان کرمان گفته بود.
افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” به همراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠میلیون تومانی آزاد شدن