اختلاس مالی در آستان قدس رضوی؛ برادر همسر واعظ طبسی متواری شد

در پی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی و انتصاب ریاست جدید تولیت آستان قدس، مهدی عزیزیان قائم مقام سابق این تولیت با هماهنگی مرتضی بختیاری قائم مقام فعلی از کشور خارج شده است.

به گزارش منابع خبری «آمدنیوز»، «مهدی عزیزیان» قائم مقام سابق آستان قدس رضوی، عضو هیئت امنای این آستان و مشاور فعلی عمرانی سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی شش ماه قبل از کشور خارج شده است.

این منبع آگاه می‌گوید: «بعد از فوت مرحوم واعظ طبسی، آقایان ترجیح دادند که به احترام او، فرزندانش و آقای عزیزیان را فقط ممنوع‌الخروج کنند و بعد از مدتی به پرونده مالی آنان رسیدگی کنند.آخرین چک به مبلغ ٣۶٠ میلیون تومان به عنوان تسویه حساب هم صادر و به مهدی عزیزیان پرداخت شد. پس از مدتی آقای مرتضی بختیاری که خود دادستان انقلاب مشهد و بعد وزیر دادگستری احمدی‌نژاد بود و حالا هم قائم مقام تولیت آستان قدس است، شخصا مهدی عزیزیان را احضار و بازجویی کرد. قرار بود با وی برخورد هم بشود ولی ظاهرا به این نتیجه رسیدند که از کشور خارج شود تا عواقب مسائل اختلاس‌های مالی آستان‌ قدس رضوی سرو صدا نکند.»

گفتنی است پیش‌تر محمود رضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و متهم ردیف اول اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، با همین روش توسط «غلام‌حسین محسنی اژه‌ای» و «یزدی» معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در زمان حیدر مصلحی از کشور فراری داده شد.

ساعتی قبل آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «مهدی عزیزیان برادر همسر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی می‌باشند که در دوران تولیت آن مرحوم در سمت قائم مقام مشغول به فعالیت بوده‌اند و در دوره تولیت جدید هیچ‌گونه سمتی نداشته‌اند.»
تکذیب «عدم اشتغال» وی در تولیت جدید آستان قدس رضوی در حالی است که مهدی عزیزیان در تاریخ دوم خردادماه ۱۳۹۵ توسط ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور عمرانی و عضو هیئت امناء آستان قدس رضوی منصوب شده است