نسرین ستوده جایزه خود را به چهار زندانی محکوم به اعدام تقدیم کرد

نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در اوین، ضمن سپاس از اعطای جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان، در پیامی به این انجمن اعلام کرد که جایزه خود را به چهار زندانی محکوم به اعدام، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و نوید افکاری اهدا می کند”.
تبلیغ بازرگانی

جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان را طی مراسمی با حضور روسای انجمن، سخنگوی سیاست خارجی حزب سبزها و یک نماینده وزارت خارجه آلمان، منصوره شجاعی کنشگر حقوق زنان به نمایندگی از سوی خانم ستوده در برلین دریافت کرد. در مراسم اعطای جایزه، باربارا اشتوکینگر و یوآخیم لوبلینگهوف روسای انجمن قضات و ویبکه روکرت مسئول حقوق بشر وزارت خارجه آلمان خواستار آزادی فوری نسرین ستوده شدند.

انجمن قضات آلمان روز سه شنبه اول سپتامبر اعلام کرده بود که جایزه حقوق بشر امسال خود را به پاس مقاومت شجاعانه و پی گیر نسرین ستوده در برابر نقض شدید حقوق بشر در ایران به وی تقدیم می کند.

انجمن قضات آلمان یکی از پرنفوذترین نهادهای مدنی این کشور است و از ٢۵ هزار قاضی، حقوقدان و دادستان آلمان بیش از ١٧ هزار تن در آن عضویت دارند.

نسرین ستوده که از چهار هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده، در پیامی که همراه با پیام همسرش رضا خندان در مراسم اعطای جایزه پخش شد، ضمن سپاسگزاری از انتخاب خویش از سوی آن ها گفت: “جامعه مدنی ایران، از جمله خود من هرگز این حمایت اخلاقی از تلاشگران مدنی در ایران را فراموش نخواهیم کرد”.

خانم ستوده در پیام خود همچنین افزود: “من می خواهم با استفاده از این فرصت کوتاه توجه جامعه جهانی را به آن معترضان زندانی جلب کنم که حکم اعدام گرفته اند. برای این منظور جایزه خود را به امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و نوید افکاری اهدا می کنم”.

وکیل زندانی در پایان پیام خود ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی در برابر خشونت قضائی جمهوری اسلامی سکوت نکند و فعالانه جلوی اجرای احکام اعدام آن ها را بگیرد.

منصوره شجاعی پس از سخنرانی و دریافت جایزه نسرین ستوده به نیابت از جانب وی، به حضور فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان و همسرش الکه بودنبندر رسید. در این دیدار رئیس جمهور آلمان و همسرش حال نسرین ستوده را پرسیدند و نسبت به سلامتی او ابراز نگرانی کردند.

خانم بودنبندر خود عضو اتحادیه قضات آلمان است. وی گفت که برای نسرین ستوده احترام خاصی قائل است و از خواست او برای آزادی زندانیان سیاسی با جدیت پشتیبانی می کند.