خانه / اخبار مهم روز / عادل الجبیر به فعالیتهای شرورانه ایران هشدار داد

عادل الجبیر به فعالیتهای شرورانه ایران هشدار داد

عادل الجبیر می‌گوید: از بیستم ژانویه روابط آمریکا و عربستان سعودی به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. وی که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد نسبت به فعالیتهای شرورانه ایران نیز هشدار داد.
فاکس نیوز۹فروردین ۹۶: زمانی که باراک اوباما از اجرای مرز سرخ علیه استفاده رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی سرباز زد، متحدان عرب آمریکا با بی‌اعتمادی و خشم واکنش نشان دادند. ریاض می‌گوید باراک اوباما روابط سعودی و آمریکا را به سطح نازلی رساند و به اعتبار آمریکا در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن آسیب زد.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی: زمانی که خلایی در سیستم بین‌المللی باشد، نیروهای شیطانی آن خلأ را پر می‌کنند و دست به اعمال تجاوزکارانه بیشتری می‌زنند، ما دیدیم که ایران دخالت خود را در سوریه تشدید کرد، ما دیدیم که کره شمالی دومین رآکتور خود را افتتاح کرد، معتقدیم اگر مرز سرخ مورد احترام قرار می‌گرفت این وقایع اتفاق نمی‌افتاد.
بعد از امضای توافق اتمی، ما شاهد فعالیتهای شرورانه بیشتری از جانب ایران بودیم. ایرام باید بفهمد که توافق اتمی باعث نمی‌شود جامعه جهانی از آزمایش موشکهای بالستیک، یا نقض حقوق‌بشر یا حمایت از تروریسم چشم‌پوشی کند.
فاکس نیوز: عربستان سعودی دونالد ترامپ و مشاوران او را در مقایسه با باراک اوباما دارای مواضع سخت‌تری نسبت به ایران می‌بیند. درست است؟
عادل الجبیر: معتقدم دونالد ترامپ چشم‌پوشی کمتری در قبال نقض معاهده موشکی ایران و تهدیدات آن برای امنیت راه‌های دریایی در منطقه باب‌المندب و تنگه هرمز خواهد داشت. معتقدم در اجرای توافق اتمی بسیار قاطع تر و سخت‌گیرتر از اوباما خواهد بود.
فاکس نیوز: در رابطه با یمن جایی که ائتلاف به رهبری سعودی دو سال است با شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران می‌جنگد از وزیر خارجه سؤال کردم اقدام نهایی ریاض چیست؟ او گفت پیروز شدن.