خانه / اخبار مهم روز / ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) تهران بزرگترین تهدید درازمدت را متوجه ثبات منطقه می‌کند

ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) تهران بزرگترین تهدید درازمدت را متوجه ثبات منطقه می‌کند

ژنرال «جوزف دانفورد

ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه ۹فروردین ۹۶ در مجلس نمایندگان آمریکا ایران را بزرگترین تهدید علیه ثبات منطقه دانست.
وی ضمن تشریح چالشهای متعدد در خاورمیانه گفت: «ما با فعالیت‌های بدخواهانه ایران و نمایندگان آن در منطقه روبه‌رو هستیم. دیدگاه من این است که تهران بزرگترین تهدید درازمدت را متوجه ثبات منطقه می‌کند».
رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: «ما کماکان شاهد اثرگذاری مخرب ایران در سراسر عراق و سوریه هستیم. ، ما کماکان از تلاش‌های ایران برای حمایت از حکومت سوریه در برابر مخالفان این کشور نگران هستیم.»
ژنرال جوزف ووتل افزود: «ما بعد از برجام شاهد هیچ بهبودی در رفتار ایران نبوده‌ایم. ایران به‌دنبال هژمونی در منطقه‌یی است و نیروهای آن با منافع آمریکا در عراق، یمن، لبنان، غزه و سوریه در تعارض است.»
وی تصریح کرد: «توافق هسته‌یی دست‌کم برای چندین سال یکی از تهدیدهای کلیدی ایران را از بین می‌برد. متأسفانه، این توافق موجب شده عده‌یی فکر کنند که ما تا اندازه زیادی مشکلاتی که ایران ایجاد می‌کند را حل کرده‌ایم اما چنین نیست. ایران علاوه بر قابلیت سلاح هسته‌ای، منشأ چندین تهدید باورپذیر دیگر نیز هست..»
مک تورنبری رئیس‌جمهوریخواه و آدام اسمیت نماینده دموکرات کمیته نیروهای مسلح نیز نسبت به دخالت و نفوذ ایران در تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کردند.