نایب رییس انجمن داروسازان:فشارهای سیاسی برای تائید واکسن ایرانی و داروی ضد کرونا شدت گرفته است

علی فاطمی، نایب رییس انجمن داروسازان ایران، از «فشارهای سیاسی سنگین» برای تائید داروهایی به عنوان «واکسن ایرانی و داروی ضد کرونا» خبر داد.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که بعضی جریان‌های سیاسی با سوداگران سلامت مردم همراه شده‌اند و در حال حاضر سازمان غذا و دارو تحت فشار سیاسی سنگین برای تائید واکسن و داروهایی به عنوان «دارو و واکسن ضد کرونا» است.

فاطمی با تاکید براینکه «بعضی‌ها با سوءاستفاده از تعصبات ملی و مذهبی مردم، پیشینه ایرانی یا اسلامی به این داروها می‌دهند»، گفت: «اگر به اظهارات بعضی افراد درباره تاریخ تولید واکسن ایرانی کرونا و حمایت‌های از داروهای طب اسلامی توجه کنیم، نگرانی‌ها بیشتر می‌شود.»

نایب رییس انجمن داروسازان ایران افزود که ادامه‌دار شدن همه‌گیری کرونا این بهانه را به دست بعضی‌ها داده تا در حیاتی ترین موضوع که سلامت مردم است، دخالت کنند.

علی فاطمی اشاره کرد که گرفتن تائیدیه ضد کرونا از وزارت بهداشت برای هر دارویی، به معنای سرازیر شدن درآمد کلان برای صاحب دارو است و به همین دلیل امروز رقابت شدیدی برای گرفتن این مجوزها در جریان است.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران همچنین گفت که امیدوار است مسئولان سازمان غذا و دارو، بدون توجه به فشارهایی که از طرف صاحبان قدرت و ثروت بر آنها وارد می‌شود، در کمال بی‌طرفی و به دور از هرگونه تعصب و صرفا بر اساس معیارهای علمی در مورد اثربخشی و ایمنی این داروها تصمیم بگیرند.