خانه / اخبار مهم روز / افزایش قاچاق ماده مخدر شیشه از ایران و پاکستان به افغانستان

افزایش قاچاق ماده مخدر شیشه از ایران و پاکستان به افغانستان

سخنگوی مرکز مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت قاچاق ماده مخدر شیشه از ایران و پاکستان به این کشور افزایش یافته و گروه طالبان نیز اقدام به کارخانه تولید شیشه در برخی از مناطق افغانستان کرده است.

خالد موحد در گفت‌وگو با رادیو آزادی با هشدار درباره افزایش سریع شیشه در افغانستان گفت در طول ماه‌های گذشته تعداد زیادی از دویست پرونده قاچاق مواد مخدر که در این کشور بررسی شده، مربوط به قاچاق شیشه بوده است.

به گفته سخنگوی مرکز مبارزه با مواد مخدر افغانستان در برخی ایالت‌ها که در سال‌های گذشته هیچ پرونده قاچاق مواد مخدر نداشته‌اند، امسال موارد قاچاق شیشه دیده شده است.

بر اساس گزارش نهادهای وابسته به سازمان ملل که سال جاری میلادی تهیه و منتشر شده است، علاوه بر افزایش قاچاق شیشه از ایران و پاکستان به افغانستان، گروه طالبان نیز در دو ولایت فراه و بادغیس، «کارخانه‌های تولید شیشه» راه‌اندازی کرده است.

هارون رشید شیرزاد، رئیس پیشین وزارت مبارزه با مواد مخدر نیز به رادیو آزادی گفت که افغانستان به مارکت مواد مخدر تبدیل شده و در حالی که فعلا با مشکل مصرف هروئین و تریاک روبرو است، در طول ده سال آینده با مشکل مصرف شیشه مواجه خواهد شد.