مینو محرز: برای آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا، داوطلب بیش از حدنیاز وجود دارد

مینو محرز، محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اعلام اینکه فاز اول آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر از هفته اول دی ماه به بعد آغاز می‌شود، گفت که داوطلب آزمایش کرونا «بیش از حد نیاز» وجود دارد.

محرز افزود که در فاز اول فاز اول آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا، دو تزریق برای داوطلبان در فاصله دو هفته انجام می‌شود، ابتدا یک تزریق را انجام می‌دهند و دو هفته بعد هم تزریق دوم را انجام خواهد شد.

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا همچنین گفت که «سری اول، یک هدیه‌ای به داوطلبان تست واکسن ایرانی کرونا تعلق می‌گیرد و تحت پوشش بیمه نیز قرار می‌گیرند.»

محرز پیشتر در یازدهم اذر ماه نیز گفته بود که برای داوطلبان آزمایش واکسن ایرانی کرونا «اگر مساله حادتری پیش بیاید دیه داده می‌شود».

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا، همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره انتشار اخباری درباره عدم وجود داوطلب برای آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا، گفت که «داوطلب آزمایش واکسن کرونا از تمام ایران بسیار زیاد است. از تمام ایران، افراد تحصیل کرده بسیاری داوطلب شده‌اند.»

محرز همچنین گفت: «اگر همه چیز با موفقیت پیش رود و تایید آن را هم از سازمان بهداشت جهانی دریافت کنیم، نهایتا و حداکثر می‌توانیم اواخر بهار واکسن ایرانی کرونا را در صورت موفقیت داشته باشیم.»