خانه / اخبار مهم روز / سناتور رابرت منندز: فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران افزایش یافته است

سناتور رابرت منندز: فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران افزایش یافته است

رابرت منندز

دخالتهای افسارگسیخته سپاه پاسداران در کشورهای منطقه خاورمیانه

رژیم ایران بر فعالیتهای بی‌ثبات کننده خود افزوده است. این، هشدار سناتور رابرت منندز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است

سناتور رابرت منندز از اعضای ارشد کمیته خارجی سنای آمریکا: … امسال دومین سالگرد اعلام برجام است و طی این 2سال، بجز فعالیتهای اتمی، فکر می‌کنم تغییر چندانی در اهداف استراتژیک و تاریخی رژیم ایران در سراسر منطقه به وجود نیامده است. ما می‌توانیم رد آن را از اوایل سالهای 2000 پی بگیریم. رژیم ایران از آن زمان تاکنون در حال تست کردن جدیت پروتکلهای بین‌المللی کنترل تسلیحاتی از طریق آزمایش موشکهای بالستیک بوده است. تستی که در اکتبر و نوامبر 2015 و مارس 2016 صورت گرفت. این آزمایش در ژانویه امسال با نقض قطعنامه‌های مختلف شورای امنیت انجام شد.. در همین تاریخ‌سازمان ملل متحد، اعلام کرد رژیم ایران در نقل و انتقال تسلیحات مشارکت داشته، نقل و انتقالی که احتمالاً تحریم تسلیحاتی را که هنوز هم پا بر جاست نقض کرده است. فراتر از آن، رژیم ایران بر حمایتش از شبکه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه افزوده است. این رژیم بر روی یک استراتژی چند ده ساله سرمایه‌گذاری می‌کند تا نفوذ بیشتری در خاورمیانه به‌دست آورد و علاوه بر هم‌پیمانان مهمی مانند حزب‌الله، حمایتش را از شبه‌نظامیان شیعی در بحرین، افغانستان، عراق، کویت و نقاط دیگر افزایش داده است.

نیازی به یادآوری ندارد که اگر به‌خاطر حمایت دوستان اسد در مسکو و تهران نبود، او خیلی ضعیفت‌تر می‌بود. باید تلاشهایی صورت بگیرد تا رژیم ایران دریابد در قبال نقض نظم بین‌المللی، با عواقبی روبه‌رو می‌شود.