سناتور جمهوری‌خواه: حوثی‌ها یک سازمان تروریستی وابسته به سپاه پاسداران ایران هستند

کاتن سناتور جمهوریخواه
Sen. Tom Cotton, R-Ark., speaks during a Senate Intelligence Committee hearing about the Foreign Intelligence Surveillance Act, on Capitol Hill, Wednesday, June 7, 2017, in Washington. (AP Photo/Alex Brandon)

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای حذف نام شبه نظامیان حوثی در یمن از فهرست سازمان تروریستی در آمریکا، با صدور بیانیه‌ای گفت، شبه نظامیان شورشی حوثی سازمان تروریستی هستند و توسط سپاه پاسداران تروریست ایران در خارج از کشور مسلح و آموزش دیده‌اند».

او گفت :«آنها توسط ارگان تروریستی سپاه پاسداران و حزب الله لبنان آموزش می‌بینند، به سمت غیرنظامیان و ملوانان آمریکایی موشک شلیک می کنند، شعارشان «مرگ بر آمریکا، است و کشور یمن را درگیر جنگی طولانی کرده باعث نابودی کشور و ملت یمن شده‌اند».

سناتور کاتن پرسید:«اگر این تروریسم نیست، من نمی‌دانم تروریست پس چیست؟».

وی ادامه داد: «شاید رئیس جمهور بایدن و وزیر امور خارجه‌اش بلینکن معتقد باشند که با ابتکار عملی که با حسن نیت همراه باشد می‌توانند حوثی‌ها را به صلح وادار کنند اما شورشیان حوثی سال‌ها روند صلح را نادیده گرفته و از احترام به آتش بس خودداری کردند».

کاتن گفت: «دولت بایدن با تلاش برای رای کردن ایران ایران و امتناع از نامگذاری گروههای وابسته به تهران به تروریست، همان اشتباهات کشنده دولت اوباما را تکرار می کند».

او تأکید کرد، حوثی‌ نه تنهای با موشک‌های ایران تجارت بین‌المللی را هدف قرار دادند، حتی به کاروان‌های حمل و نقل مواد غذایی برای یمنی‌ها نیز رحم نکرده و آنها را با موشک هدف قرار دادند.