رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: عدم اجرای برجام روزانه هزار میلیارد تومان خسارت به ما وارد می‌کند

برجام

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که به واسطه عدم اجرای برجام و مفاد مربوط به رفع تحریم‌های اقتصادی، روزانه بیش از هزار میلیارد تومان هزینه به اقتصاد ایران تحمیل می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه در مجلس نهم عده‌ای می‌گفتند باید برجام به تصویب برسد چراکه تحریم‌های اقتصادی روزانه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه به کشور وارد می‌کند، افزود: امروز به واسطه عدم اجرای برجام و مفاد مربوط به رفع تحریم‌های اقتصادی، روزانه بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه به اقتصاد ایران تحمیل می‌شود و این هزینه بر عهده کسانی است که می‌گویند باید دوباره از مسیر مذاکره با آمریکا، مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه «استمرار این وضعیت یک روز هم به نفع مردم نیست»، گفت که اگر دولت توان و کارآمدی لازم برای حل مشکلات اقتصادی از طریق مطالبه اجرای دقیق تعهدات طرف مقابل در برجام را ندارد، می‌تواند پای خود را کنار بکشد و قطعا ارکان نظام می‌توانند در این قضیه با نگاه جدیدی موضوعات را مطالبه کنند.

پورابراهیمی همچنین گفت که مذاکرات منتهی به برجام در تیر سال ۹۴ صرفا برای رفع تحریم بانک مرکزی، تحریم فروش نفت خام، تحریم تجارت و حمل و نقل ایران، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، انجام شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که مذاکرات ایران با آمریکا در برجام پیرامون حزب‌الله لبنان، حماس، مسائل منطقه‌ای و حقوق بشر و تنها دلیل ورود جمهوری اسلامی به برجام و مذاکره با آمریکا، رفع مشکلات اقتصادی و لغو تحریم‌ها بود.