از کاندیداتوری خانم نرگس محمدی برای دریافت جایزه صلح نوبل استقبال میکنیم

“خانمها کاری اندرسن و کاری الیزابت نمایندگان محترم پارلمان نروژ”

از طریق مطبوعات مطلع شدیم که شما خانم‌ها نرگس محمدی و«لجین الهنلول رابه عنوان کاندیدا ی دریافت جایزه صلح نوبل انتخاب کرده‌اید

از حسن توجه شما به اختناق حاکم بر ایران و انتخاب بحق و شایسته شما در کاندید کردن خانم نرگس محمدی فعال حقوق بشر ایرانی تشکر و قدردانی و حمایت می کنیم .

ما بر خود لازم دانستیم در این رابطه نکاتی چند را متذکر شویم . نهاد ما که متشکل از افرادی است که سال‌های زیادی از عمرشان را در زندانهای جمهوری اسلامی گذرانده اند یادآوری میکند که :

ما به درستی میدانیم سالها زندانی که خانم نرگس محمدی در جهنم رژیم ساخته ای بنام زندان اوین و قرچک گذرانده متحمل چه درد و رنج غیر قابل وصفی بوده با اینهمه او بعد از آزادی با جسارتی مثال زدنی در انظار عمومی در مقابل دیکتاتوری حاکم بر ایران از مادری دفاع و حمایت کرد که تنها پسرش ستار بهشتی زیر شکنجه ایادی خامنه ای بقتل رسیده بود.

او همچنین از معدود زنانی بود که با شجاعت و بطور علنی از مبارزه محمد ملکی رئیس پیشین دانشگاه تهران حمایت می‌کرد و در همه صحنه ها در کنار این مبارز بزرگ با خفقان و استبداد می جنگید.

اگر اعطای جایزه صلح نوبل در ذات خود مبارزه با دیکتاتوری را نهفته دارد خوب است بدانیم تفاوت دیکتاتوری در دو کشوری که این دو کاندید در آن زندگی می‌کنند به اندازه تفاوت بین مردمی است که در رفاه کامل بسر میبرند (در عربستان) و مردمی که برای سیر کردن شکم خود یا در سطل های زباله دنبال غذا میگردند یا برای برآوردن مایحتاج ضروری خود مجبور به فروش اعضای بدن خود هستند (در ایران ) .

اگر در عربستان خانم «لجین الهنلول» بعد از سه سال زندان بخاطر رانندگی کردن زنان کشورش به این خواسته رسید در ایران خانم «نرگس محمدی» با محکو میت زندان زنان کشورش هنوز به حق دوچرخه سواری هم دست نیافته اند. ضمن اینکه باید یادآور شویم که تفاوت زندان در عربستان و ایران باندازه تفاوت زندگی در بهشت و اسارت در جهنم است

اتحاد زندانیان سیاسی ایران ضمن حمایت از کاندیداتوری خانم نرگس محمدی این امر را در صورت محقق شدن گامی بزرگ در عقب راندن دیکتاتوری حاکم بر میهن ارزیابی میکند

ما همچنین امیدواریم این بار این جایزه بجای تقدیم به نایاک لابی بدنام رژیم به مردم ایران که بزرکترین قربانیان حقوق بشر هستند تقدیم گردد.

اتحاد زندانیان سیاسی ایران از همه جریانات و مبارزین واقعی میهن اسیر می خواهد در زمانه ای که لابی های پیدا و پنهان رژیم آخوندی تلاش می‌کنند رجاله هایی چون نگار مرتضوی را بعنوان زن تأثیر گذار بخورد جهانیان بدهند از کاندیداتوری خانم محمدی حمایت و پشتیبانی کنند .
باشد تا در روز آزادی ایران در برابر مردم سر افراز و سربلند بمانیم

اتحاد زندانیان سیاسی ایران
۱۳ مارس ۲۰۲۱ / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹