حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله موشکی آمریکا به سوریه

شورای همکاری خلیج فارس کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، بعد از ظهر روز جمعه 7 آوریل 2017 اعلام کردند، اعضای این شورا از عملیات نظامی آمریکا علیه سوریه که در واکنش به حملات شیمیایی رژیم اسد به غیر نظامیان در خان شیخون، صورت گرفته است، پشتیبانی می‌کنند.

دکتر عبداللطیف بن رشید الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج  فارس اعلام کرد، کشورهای شورای همکاری خلیج امیدوارند که حمله موشکی آمریکا به پایگاه اسد عاملی بازدارنده در برابر اقدامات وحشیانه این رژیم از جمله قتل عام‌ها، آوارگی، نقض مداوم قوانین بین المللی از جمله استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی علیه شهروندان غیرمسلح باشد.

دبیر کل شورای همکاری خلیج  فارس گفت:«رژیم اسد بدون ترس از مجازات یا پیگرد قانونی به کشتار مردم سوریه ادامه می دهد».

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با اعلام حمایت کشورهای شورای همکاری خلیج از حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت که کشورهای عضو خلیج از چشم انداز ایالات متحده آمریکا به رهبری ترامپ برای پایان دادن به هرج و مرج، قتل و کشتار در خاورمیانه و مبارزه با تروریسم به هدف بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه و پایان دادن به رنج و مشقت ملل این منطقه، پشتیبانی می‌کند.

کشورهای همکاری خلیج  فارس بر این باورند که قاطعیت آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ می تواند در ایجاد ثبات در منطقه و رسیدن به یک راه حل سیاسی و کاهش درد و رنج پناهندگان و آوارگان سوری که در نتیجه حملات شیمیایی رژیم اسد آواره شده‌اند، کمک کند.