کمک ۱۵ میلیون دلاری آمریکا به فلسطینی‌ها برای مقابله با کرونا

فلسطین

آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، ۱۵ میلیون دلار کمک به اقشار آسیب‌پذیر فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اقدام دولت جو بایدن برخلاف رویکرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا است که تقریبا تمامی کمک‌ها به فلسطینی را قطع کرد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، این موضوع را در جریان نشست ماهانه شورای امنیت درباره خاورمیانه مطرح کرد.

لیندا توماس گرینفیلد گفت که این کمک مالی از محل «آژانس توسعه بین‌الملل ایالات متحده» تامین و از طریق خدمات امدادی کاتولیک جهت تلاش‌ها برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی و خانواده‌های آسیب پذیر در کرانه باختری و غزه صرف خواهد شد.

وی اضافه کرد، بخشی از این کمک همچنین صرف تامین نیازهای فوری، غذایی و بهداشتی می‌شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد، این کمک فوری و ضروری، بخشی از تعهد مجدد ما به مردم فلسطین است.

لیندا توماس گرینفیلد اظهار داشت٬ این بسته حمایتی که به افراد نیازمند کمک می‌کند، در راستای تقویت ثبات و امنیت بیشتر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان است.

آسوشیتدپرس، می‌گوید، دولت ترامپ در دوران چهار ساله خود رویکرد بی‌سابقه‌ای در مقایسه با تمامی دولت‌های قبلی آمریکا در قبال اسرائیل در پیش گرفت از جمله به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم، قطع رابطه و کمک به فلسطینی‌ها، و به رسمیت شناختن «حاکمیت اسرائیل» بر ارتفاعات جولان که از سوریه اشغال کرده بود.

اما با روی کار آمدن دولت جو بایدن در ۲۰ ژانویه سال جاری ، دولت او اعلام کرد که روابط با فلسطینی‌ها را احیا می‌کند و کمک به پناهندگان فلسطینی از سر گرفته می‌شود.

لیندا توماس گرینفیلد در ادامه گفته است که این کمک ۱۵ میلیون دلاری مطابق با ارزش‌ها و منافع امریکا است.

تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، نیز در این نشست شورای امنیت گفت، پیامدهای فاجعه بار کرونا برای فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد.

تور وینسلند در ادامه تاکید کرد که کرونا علاوه بر مرگ و میر در جامعه، باعث تعطیلی مدارس و کار کسب مردم شده و عملا شرایط زندگی را دشوار کرده است.