دومقام دولت سابق آمریکا ; رژیم ایران فقط زبان زور را میفهمد, بایدن فقط دنبال تسلیم است

نیکی هیلی

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، روز ۱۳فروردین در توییتی در حساب شخصی خود در واکنش به مقاله وال استریت ژورنال با عنوان آمریکا و رژیم ایران توافق می‌کنند مذاکرات در مورد توافقنامه هسته‌ای را از سر بگیرند، نوشت: «فهمیدن اینکه ببینیم این مذاکرات به چه سمتی حرکت می‌کند کار سختی نیست؛ یک فاجعه,رژیم ایران می‌داند که دولت بایدن به‌شدت دنبال این است که به توافقنامه‌ای برگردد که برای رژیم ایران خوب است و برای آمریکا بد».

مورگان اورتگاس: رژیم ایران فقط زبان قدرت را می‌فهمد

مورگان اورتگاس، سخنگوی سابق وزارت‌خارجه آمریکا، در مقاله‌ای که روز ۱۲فروردین در سایت فدرالیست منتشر شده با بیان این‌که رژیم ایران فقط زبان قدرت را می‌فهمد به دولت بایدن توصیه کرد باید به خامنه‌ای چشمه کوچکی از وضعیتی را نشان دهد که بفهمد ۴سال دیگر فشار چه مزه‌ای دارد و افزود: هیچ مسأله سیاست خارجی به اندازه اقدامات رئیس‌جمهور بایدن برای ورود مجدد به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، سیاسی و جنجالی نخواهد بود.
وی گفت: رئیس‌جمهور بایدن میراث‌بر ایرانی است که نیاز مبرم به کمک برای نجات دیپلماتیک و اقتصادی دارد. خزانه این کشور به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده ۲۰۰میلیارد دلار از دست داده است و نیروهای نیابتی آن مانند حماس و حزب‌الله در آستانه ورشکستگی قرار دارند(که هدف کارزار ما بود).
شاید آنچه بعد از آن اتفاق افتاد، برای رژیم حتی ترسناک‌تر بود، هنگامی که در نوامبر ۲۰۱۹(آبان ۹۸) شهروندان ایرانی در خیابانهای ۲۰۰شهر مانند سیل جاری شدند، دهها ساختمان دولتی را به آتش کشیدند، بنرهای حکومتی را پاره کردند