ممنوع تماس زندانیان سیاسی در زندان مشهد بخاطر خارج کردن خبرها از زندان

کارگزاران زندان وکیل آباد مشهد تماس زندانیان سیاسی «هاشم خواستار، کمال جعفری یزدی و محمدحسین سپهری» از امضاکنندگان بیانیه علیه خامنه ای ، با خانواده هایشان را قطع کردند .

روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ ۱۴۰۰، به دو زندانی سیاسی دکتر کمال جعفری یزدی و محمدحسین سپهری ابلاغ شده که از روز چهارشنبه ۱۱ فروردین تا روز جمعه ۱۱تیرماه ۱۴۰۰ ممنوع التماس هستند و حق برقراری هیچگونه تماسی را تا این تاریخ ندارند!

علت این محرومیت که توسط رئیس زندان اعمال شده، خارج کردن خبرها به خارج از زندان ذکر گردیده است.

خبر دیگری از زندان وکیل آباد مشهد حاکی است که برای تماس معلم زندانی سیدهاشم خواستار، با خانواده‌اش نیز محدودیت اعمال کرده‌اند. این زندانی سیاسی در روزهای تعطیل که مامور کنترل حضور ندارد، امکان استفاده از کارت تلفن خود را ندارد و در روزهای غیرتعطیل هم تماسهایش توسط مأموران زندان و استراق سمع کنترل می شود. در صورت برقراری تماس نیز، بارها صحبت او را با خانواده‌اش قطع می‌کنند.

این معلم زندانی بارها بخاطر اعمال همین محدودیت ها دست به «اعتصاب تلفن» زده و خودش از برقراری تماس خودداری میکرد.

به این ترتیب، مأموران و کارگزاران دستگاه قضاییه که زیر نظر ابراهیم رئیسی کار می کنند، زندانیان سیاسی را حتی از تماس با خانواده هایشان محروم کرده و تحت شکنجه قرار می‌دهند. آنها از این وسیله نیز برای شکنجه روانی زندانیان استفاده می‌کنند.

خانم صدیقه مالکی فرد همسر معلم زندانی هاشم خواستار پیشتر درمورد شکنجه این زندانی از طریق اعمال محدودیت درمورد تماسهایش نوشته بود:

«مامورین ناظر برتلفن زندان جمله جمله مکالمات ما را کنترل می کردند وحق نداشتیم غیر از سلام واحوالپرسی وصحبت درمورد مسائل زندگی خصوصی صحبت کنیم درغیر این صورت تلفن را قطع می کردند.
همسرم ودوستانش مطلع شدند که مامورین ناظرعلاوه برکنترل تلفن زندان اسرار خانوادگی وحریم خصوصی خانواده ها را برای دیگران فاش می کنند لذا از روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت۹۹همه آنها بعنوان اعتراض به وضعیت موجود اعتصاب تلفن خود را آغاز کرده اند»