اعتراض پرستاران و مستمری‌بگیران در سراسر ایران


بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و همچنین پرستاران در بسیاری از شهرهای ایران نسبت به تحقق نیافتن مطالبات و وضعیت معیشتی خود اعتراضات سراسری برگزار کردند.

تھران‌ یکشنبه 5 اردیبهشت، شاهد تجمع پرستاران مقابل ساختمان ریاست قوه قضائیه بود. این تجمع اعتراضی نسبت به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری و عدم اجرای مفاد قانون مشمولیت پرستاران به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور برگزار شد.

در برخی شهرهای دیگر از جمله شوش و اراک بازنشستگان و مستمری‌بگیران در اعتراض بە عدم همسان‌سازی حقوق و بی‌توجهی مسئولان به مشکلات معیشتی‌شان نیز مقابل ساختمان‌های ادارات کل تامین اجتماعی تجمعات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

اعتراض مال‌باختگان
این اعتراض مستمر سندیکایی در حالی است که ایران به طور روزانه شاهد اعتراض مال‌باختگان بورس، موسسات مالی دولتی، شرکت‌های پیش‌فروش مسکن و خودرو نیز بوده است.

در همین زمینه چهارشنبه گذشته (21 آوریل 2021) نیز شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات دامنه‌داری بود و با دخالت نیروهای امنیتی در مناطقی از تهران مانند «پاساژ علاء الدین»، فضای امنیتی در این مناطق به وجود آمد.

معترضان با سردادن شعارهایی علی خامنه‌ای، حسن روحانی، دولت و مجلس را در به وجود آمدن این بحران‌ها مقصر دانستند.

همزمان با تشدید اعتراض سهام‌داران متضرر بورس طی هفته‌های اخیر، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس، وزیر اقتصاد و امور دارایی را مقصر دانسته و با تاکید بر بی‌اعتمادی ملت به دولت، از «مال‌باختگی 50 میلیون ایرانی» خبر داده بود.