خانه / اخبار مهم روز / تظاهرات علیه موج ترور فعالان مدنی در عراق در روز سه‌شنبه در این کشور به خشونت کشیده شد

تظاهرات علیه موج ترور فعالان مدنی در عراق در روز سه‌شنبه در این کشور به خشونت کشیده شد

تظاهرات علیه ترور فعالان عراقی در میدان تحریر بغداد

تظاهرات علیه موج ترور فعالان مدنی در عراق در روز سه‌شنبه در این کشور به خشونت کشیده شد و گفته می‌شود دست کم دو نفر در این اعتراضات کشته شدند.

منابع بیمارستانی و پلیس عراق می‌گویند در جریان درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان در بغداد شماری مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است. طبق این گزارش، پنج پلیس نیز در بغداد مجروح شدند.

منابع بیمارستانی گفته‌اند، محمد بکر بر اثر اصابت گلوله به گردنش کشته شد.

یک مقام بیمارستانی نیز از کشته شدن یک نفر دیگر خبر داده است. اما هویت این فرد را اعلام نکرد.

صدها نفر روز سه شنبه در حالی که تصاویری از قربانیان ترور در دست داشتند در میدان تحریر بغداد دست به تجمع زدند. همزمان پلیس نیز نیروهای خود را در این منطقه مستقر کرد.

العربیه نیز می‌گوید، تظاهرکنندگان در بغداد خواستار تعقیب قضایی عاملان ترور فعالان عراقی و پایان دادن به دخالت‌های ایران در این کشور شدند.

گزارش ها حاکی است که تجمع‌های اعتراضی سه شنبه در برخی از شهرهای دیگر عراق از جمله بصره برگزار شد.

طی سال‌های اخیر شماری از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی مخالف فساد و نفوذ جمهوری اسلامی در شهرهای جنوبی عراق از جمله کربلا، نجف و ناصریه ترور شده‌اند.

ماه گذشته نیز ایهاب جواد الوزنی، از فعالان سرشناس مخالف دولت عراق، در شهر کربلا به ضرب گلوله کشته شد. طبق گفته مقامات امنیتی عراق، چندین موتورسوار آقای الوزنی را در بیرون خانه وی هدف گلوله قرار دادند که دوربین‌های شهری تصاویر این موتورسواران را ثبت کرده است.

این رخداد واکنش هواداران ایهاب جواد الزونی را به دنبال داشت که به خیابان‌ها ریختند و خواستار پایان دادن به کشتار مخالفان حکومت عراق و چهره‌های جنبش ضد فساد در این کشور شدند.

در همین زمینه شامگاه ۱۹ اردیبهشت، شماری از معترضان به کنسولگری ایران در شهر کربلا حمله کرده و دیوار کنسولگری و اتاقک نگهبانی آن به آتش را کشیدند.